فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سند توسعه کشاورزی و گردشگری مشگین شهر تدوین شد


به گزارش ایرنا ، ابراهیم امامی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مشگین شهر با بیان اینكه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی می تواند به سوپاپ اطمینان نظام در مقابل تمام توطئه ها و تحریم ها تبدیل شود افزود: برای تحقق این خواسته مقام معظم رهبری برنامه ریزی می شود.
او اظهار كرد: مطالعه و تدوین سند معادن مشگین شهر نیز با هدف رونق اقتصادی و بهبود كسب و كار آغاز شده است.
امام جمعه مشگین شهر نیز در این جلسه خواستار اهتمام همگانی برای تحقق شعار سال شد.
حجت الاسلام رضا باوقار با بیان اینكه رهبر فرزانه انقلاب با نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نقشه راه مسوولان و مردم را ترسیم كرده اند خواستار بهره گیری از تمام ظرفیت ها و قابلیت های شهرستان در رشد و شكوفایی اقتصاد منطقه شد.
او افزود: شهرستان مشگین شهر از لحاظ دارا بودن نیروی انسانی متخصص و ماهر ، معادن ، منابع طبیعی و جاذبه های گردشگری از مناطق كم نظیر كشور است كه در صورت مدیریت صحیح این منابع شاهد توسعه روز افزون منطقه و كاهش آمار بیكاری و افزایش اشتغال پایدار خواهیم بود.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 85 كیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، كاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، كهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است. ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیكره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
شهرستان مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، كوهستان سبلان ، جنگل های بكر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب كند.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملك سوئی و دودو به صورت سنتی مورد استفاده قرار می گیرند.
7117/6018

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سند سالمندی تدوین می شود