فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بازخوانی دکتر مصدق در مستند«آقای نخست‌وزیر»


94/09/03 - 09:22

شماره: 13940903000140

نسخه چاپیارسال به دوستان

بازخوانی دکتر مصدق در مستند«آقای نخست‌وزیر»

امامقلی گفت: این اثر وقایع زمانی سال های 1329 تا 28مرداد سال 1332 را روایت می‌کند. فیلم تصویرگر حوادثی است که حول محور شخصیت اصلی داستان یعنی دکتر محمد مصدق وجود دارد.

خبرگزاری فارس: بازخوانی دکتر مصدق در مستند«آقای نخست‌وزیر»

محمدرضا امامقلی، کارگردان مستند جدید سفیرفیلم به نام «آقای نخست وزیر» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع این مستند، گفت: «آقای نخست وزیر» مستندی است در رابطه با وقایع ملی شدن صنعت نفت که این وقایع با شخصیت دکتر مصدق گره خورده است. به نوعی می توانیم بگوییم که این اثر روایتی از آرمان یک ملت برای درآمدن از یوغ استعمار می باشد.

امامقلی در ادامه بیان داشت: این اثر وقایع زمانی سال های 1329 تا 28مرداد سال 1332 را روایت می کند. فیلم تصویرگر حوادثی است که حول محور شخصیت اصلی داستان یعنی دکتر محمد مصدق وجود دارد. مدت زمان آن نیز بین 50 تا 70 دقیقه است. فیلم دارای راوی پشت دوربین است. یعنی راوی دارد اما ما نمی بینیم. همچنین بخش هایی از مستند بازسازی است.
وی درخصوص وضعیت فعلی تولید این مستند خاطرنشان کرد: این اثر هم اکنون در مرحله پس تولید یا تدوین است و به زودی منتشر خواهد شد.
کارگردان مستند «کربلای 94»، در پایان ضمن معرفی عوامل تهیه کننده این اثر به مصاحبه شوندگان این مستند هم اشاره کرد و گفت: تهیه کننده کار امین حسنی هستند که پیش از این تهیه کننده مستند «گام نهایی» بودند. همچنین پژوهش کار با  سیدیزدان حبیبی بوده است. این پژوهش از سال 93 آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد. ما در این مستند با اعضای جبهه ملی، نهضت آزادی و همچنین فدائیان اسلام مصاحبه کرده ایم که حواشی بسیاری پیرامون شان وجود داشته و دارد. در مجموع سعی شده با افرادی مصاحبه شود که خودشان در متن وقایع سیاسی آن زمان بوده اند و آن سال ها را لمس کرده اند.

 

انتهای پیام/ج



ویدیو مرتبط :
مستند دکتر مصدق قسمت 1