علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



فرانک فینلی بازیگر بریتانیایی درگذشت


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، این بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون بریتانیا برای بازی در فیلم «اتللو» نامزد اسکار شده بود و برای بازی در فیلم «سه تفنگدار» در دهه ۱۹۷۰ شهرت جهانی داشت.

خبر درگذشت این بازیگر در وب سایت رسمی او منتشر و در بیانیه‌ای اعلام شد که درگذشت وی فقدانی برای دوستان و خانواده‌اش خواهد بود.

فینلی در سال ۱۹۷۳ در کنار اولیور رید، ریچارد چمبرلین و مایکل یورک در فیلم «سه تفنگذار» بازی کرده بود و بعد در فیلم «چهار تفنگذار: انتقام میلددی» جلوی دوربین رفت. او نقش خودش را در سال ۱۹۸۹ بار دیگر در فیلم «بازگشت تفنگداران» تکرار کرد.

این بازیگر در فیلم ریچارد روندتری با عنوان «شفت در آفریفا» نیز نقش‌آفرینی کرد و در تلویزیون نیز برای بازی در سریال دنیس پاتر با عنوان «کازانووا» اعتبار زیادی داشت.

او برای بازی در فیلم «اتللو» در برابر لارنس اولیویه در سال ۱۹۶۵ نامزدی اسکار را دریافت کرد و نشان ملکه را در سال ۱۹۸۴ به دست آورد. او جایزه بفتا را برای ایفای نقش سانچو پانزا در «ماجراهای دون کیشوت» دریافت کرد و یک بار دیگر برای بازی در نقش والری در «کاندید» این جایزه را کسب کرد.

نوه او جاش کومبس که درامر گروه تایگرز است در توییترش از این بازیگر به عنوان یکی از بهترین بازیگران بریتانیا یاد کرد.  

فینلی با همسرش دورن شپرد ۵۰ سال و تا زمان درگذشت او در سال ۲۰۰۵ زندگی کرد و حاصل زندگی مشترک این دو، سه فرزند است.


ویدیو مرتبط :
ریچارد اتنبرو، کارگردان بریتانیایی درگذشت