سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افراطیون اعتدال نما در حوزه زنان مطالبات اساسی زنان را به حاشیه برده اند/ تلاش برای تغییر ذائقه زنان به سمت فمینیست


لیلا استیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: گروهی از افراد در جامعه ما هستند که برچسب اعتدال را بر پیشانی خود نصب کرده‌اند درحالی‌که این افراد، افراطیون اعتدال نما هستند و از سمت دیگری دچار افراط و تفریط شده‌اند. ما در حوزه زنان هم این را شاهد هستیم عده‌ای مطرح می‌کنند که به دنبال اعتدال و توسعه هستند و برای رسیدن به توسعه از نگاه خود نقش زنان را بسیار تأثیرگذار می‌دانند.

وی ادامه داد: در واقع گروهی با این نوع تفکر در حوزه زنان به دنبال این هستند که ذائقه زنان را متناسب با فرهنگ غرب تغییر دهند چراکه ما در جلسات و سمینارها و نشست‌ها می‌بینیم مقالاتی مطرح شده و گزاره‌هایی ارائه می‌شود که پایه و اساس تمام آنها مباحث فمینیستی است و تنها چیزی که در این نشست‌ها دیده نمی‌شود اعتدال است.

این کارشناس امور زنان اظهار داشت: تنها موضوعی که در نگاه این افراطیون اعتدال نما وجود ندارد نگاه اسلام نسبت به خانواده و حضور زن و نگاه اسلام نسبت به مشارکت زنان در سیاست و اجتماع است، در همایش اعتدال، زنان و توسعه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد رئیس جمهور مطرح کردند که در جامعه ما عده‌ای افراطیونی هستند که به دنبال خانه نشین کردن زنان هستند، سؤال ما این است که این گروه چه کسانی هستند که ما آنها را نمی‌بینیم؟!

گروهی که مخالف تفکر فمینیست هستند و مسئولان آنها را افراطیونی می‌دانند که به دنبال خانه نشینی زنان هستند، آنها نگران این هستند که ذائقه جامعه و زنان متناسب با فرهنگ فمینیستی در حال تغییر است درحالی‌که دولت و معاونت امور زنان که متولی حوزه زنان است در حال حاضر پاسخگوی هیچ یک از مطالبات حوزه زنان نیست و برای فرار از پاسخگویی دنبال ایجاد تقاضاهای جدید در جامعه زنان است و بیشتر به دنبال فرا فکنی هستند.

استیری خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که اساس انقلاب و نهضت ما فرا جنسیتی بوده و نگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب این است که حضور سیاسی و اجتماعی هم برای مردان و هم برای زنان جامعه است.

این نگاه افراطی که مسئولان از آن صحبت می‌کنند، کجاست؟ مشکل این است که نگاه مخالف نظرات خود را افراطی می‌نامند و اتفاقا همین افراد با نگاه‌های فمینیستی هستند که به دنبال افراط هستند و در حالی ادعای اعتدال دارند که کوچکترین رفتاری مبتنی بر اعتدال در آنها دیده نمی‌شود.

وی افزود: در بحث مشارکت سیاسی افراطیون اعتدال نما، معتقد هستند که مشارکت سیاسی زنان بر اساس آمارهای جهانی رتبه 133 را دارد بعد در پژوهش‌های خود عنوان می‌کنند که افغانستان رتبه 39، عراق 43 و پاکستان رتبه 65 و ترکیه رتبه 90 را دارد و گویی با طرح اینگونه موضوعات می‌خواهند به این برسند که مشارکت سیاسی زنان ما حتی از افغانستان هم که توسعه‌ای در آنجا اتفاق نیفتاده است، پایین‌تر است.

این کارشناس امور زنان ادامه داد: کشور ما یک کشور اسلامی است و بر اساس نگاه اسلام زنان هم حضور اجتماعی و هم حضور سیاسی دارند اما یک نگاه با عنوان نگاه فمینیستی در کشور ما تلاش کرد و هزینه صرف کرد برای اینکه سمن‌ها را شبکه سازی کند و در لوای آن به دنبال افزایش کاندیداتوری زنان در انتخابات بود اما با توجه به تمام تلاشی که انجام شد بازهم ذائقه زنان ما بر این بود که تا حدی که توان و زمان آنها اجازه می‌دهد حضور سیاسی داشته باشند و مطالبه زنان ما مسائل دیگری است و این تلاش‌ها نشان می‌دهد که هنوز این افراد مطالبات اساسی زنان جامعه را نشناخته‌اند و به همین دلیل نتوانسته‌اند به آنها پاسخ دهند.

استیری افزود: این افراد به جای اینکه به فکر حل مشکل زنان جامعه باشند می‌خواهند خواسته‌ها و مطالبات خود را به زنان جامعه دیکته کنند درحالیکه اگر آنها به دنبال پاسخگویی به زنان بودند باید مسائل و مشکلات حوزه زنان حل می‌شد.

وی ادامه داد: افراطیون اعتدال نما خانواده را منسوخ شده می‌دانند و وظیفه‌ای برای زن در خانواده قائل نیستند و معتقد هستند زن باید تنها حضور اجتماعی داشته باشد خطر این افراد برای جامعه بیشتر از افرادی است که رئیس جمهور آنها را افراطیونی می‌نامد که به دنبال خانه نشین کردن زنان هستند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/N02M54


ویدیو مرتبط :
هایلایت های فینال کاتالونیا:زنان بارسلونا 2 - 0 زنان اس