سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



محتشمی: سست کردن اعتقادات زنان؛ استراتژی آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی است/ امام خمینی (ره) زن را نه ضعیفه می‌دانستند و نه ظریفه!


به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس بتول محتشمی در نشست بررسی جایگاه اجتماعی، حقوقی، اقتصادی و فرهنگی زنان که در خبرگزاری فارس در حال برگزاری است، اظهار داشت:‌ من نمی‌توانم درباره جایگاه زن حرف بزنم ولی درباره انقلاب اسلامی که بر اساس باورهای دینی و اهمیت دادن به زن و جایگاه در جامعه است سخن نگویم.

دبیر سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان ادامه داد: هیچ تردیدی در هیچ نظامی از لحاظ ساختاری به وجود نمی‌آید مگر آنکه تغییری در نفوس اعضای آن جامعه به وجود آید و زنان در پیروزی انقلاب اسلامی هم تأثیرگذار بودند و هم تأثیرپذیر و انقلاب نیز از زنان تأثیر گرفت.

وی درباره اندیشه‌های امام راحل گفت: حضرت امام (ره) زن را نه ضعیفه می‌دانست که فقط محدود به وظایف سنتی خود باشد و نه ظریفه می‌دانست که تفکرات برگرفته از غرب را قبول داشته باشد.

محتشمی با بیان اینکه صلابت فکری امام راحل را باید در مبانی فکری اسلام جست‌وجو کرد، گفت: در هیچ جای دنیا مبانی فکری مانند تفکرات حضرت امام وجود ندارد.

دبیر سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان ادامه داد: مقام معظم رهبری دو عنصر عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی را ایمان آگاهانه زنان و تغییر جهت فرهنگی آنان می‌دانند که نتیجه آن فهم علمی، قدرت تحلیل سیاسی و پیدایش دستاوردهای انقلاب اسلامی بود.

وی در خصوص فرهنگ، زن و امنیت گفت: فرهنگ اساسی‌ترین موضوعی است که بقیه مؤلفه‌های جامعه روی آن استوار می‌شود و فرهنگ برای اخلاق، اقتصاد، سیاست، روابط خانوادگی و... مؤثر است و یکایک ما در با طراوت نگه داشتن گلستان فرهنگ نقش مهمی داریم.

دبیر سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به اندیشه‌های ترنر رئیس سابق سیا گفت: ترنر معتقد بود که آمریکا سندهای امنیتی خود را در ارتباط با هر کشوری براساس خطراتی که آن کشور برایش دارد تدوین می‌کند.

محتشمی ادامه داد:  بر همین اساس چهار استراتژی را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران طراحی کردند که عبارت است از وحدت، سست کردن بنیادهای اعتقادی و فرهنگی زنان، جمهوریت و اسلامیت.

وی افزود: تمام این چهار مورد به نوعی به زنان مربوط است اما در زمینه سست کردن بنیان‌های اعتقادی و فرهنگی زنان آنها از وسایلی مانند کتاب، سینما و... استفاده می‌کنند و به عنوان مثال در همین جشنواره فیلم فجر آنقدر وضعیت زنان را بد جلوه می‌دهند که زنان آن فیلم‌ها را زنان دودی می‌نامند برای اینکه در فیلم بسیار سیگار می‌کشند.

دبیر سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه برخی به ظاهر پشت رهبری هستند اما با تکیه به مبانی فکری اومانیستی و لیبرالیستی شبهه‌افکنی را ایجاد می‌‌کنند، گفت: در استراتژی مقابله با اسلامیت ترنر می‌گوید باید زنان را مورد هدف قرار داد.

محتشمی با بیان اینکه سست کردن مبانی اعتقادی زنان منجر به تغییر افکار آنان و در نهایت تغییر اعمال و سبک زندگی زنان می‌شود، گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری اینها درصدد تعطیل، تحریف و تشکیک مربوط به زنان هستند و می‌خواهند موتور محرکه زنان را خاموش کنند که این موتور محرکه همان فرهنگ است.

وی با اشاره به چهار استراتژی آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن دنبال قداست‌زدایی، شبهه‌ ایجاد کردن در دین و فرهنگ است که در نهایت به تغییر افکار و اعمال زنان می‌انجامد.

دبیر سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان ادامه داد: مقام معظم رهبری توصیه فرمودند که زنان خیلی دنبال پست و مقام نباشند و به دنبال تقویت نقش زن، رفع ظلم به زن و تقویت نقش مادرانه زن باشند.

قانون درباره زنان کم نداریم اما اجرا نمی‌شود

محتشمی در خاتمه در مورد قوانین مصوب در مورد زنان گفت: در جمهوری اسلامی ایران در مورد زنان قانون کم نداریم اما متأسفانه این قوانین اجرا نمی‌‌‌شود و همچنین نظارتی هم برای اجرای آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/OGQOX5


ویدیو مرتبط :
امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی