سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



از لغو سفر روحانی به وین به‌ دلیل مسائل امنیتی تا توصیه فرمانده هوافضای سپاه پاسداران به دولت


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نوروز 95 در حالی آغاز شد که برخی اتفاقات مهم سیاسی، تعطیلات اول سال را تحت الشعاع قرار داد و باعث واکنش مختلف مردم و مسئولان شد.

نام‌گذاری سال 95 به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»،سخنان نوروزی رهبر انقلاب، لغو سفر رئیس‌جمهور به وین به دلایل امنیتی، هشدار فرمانده هوافضا به دولتی‌ها و رد صلاحیت منتخب سوم شهر اصفهان و حاشیه‌های پیش‌آمده در خصوص این موضوع،     از مهم‌ترین رویدادهای آغاز سال جدید بود.

برخی از مهم‌ترین اخبار نوروز 95 در ادامه از نگاهتان می‌گذرد:

رهبر انقلاب در پیام نوروزی : «اقتصاد مقاومتی» علاج مشکلات و پاسخ به مطالبات مردم است/ «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام سال 95

رهبر معظم انقلاب ضمن نامیدن سال 95 به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» فرمودند: اگر چنانچه اقدام و عمل در حوزه اقتصادی به صورت برنامه‌ریزی شده و درست انجام بگیرد، ما در پایان این سال آثار و نشانه‌های آن را مشاهده خواهیم کرد.

روحانی در پیام نوروزی : «برجام دو» با آشتی و همدلی؛ قبل از اقتصاد با اخلاق آغاز می‌شود

رییس‌جمهوری در پیام نوروزی به مناسبت حلول سال 1395 هجری شمسی با تشریح بخشی از دستاوردهای بزرگ ملت ایران در سالی که گذشت، تاکید کرد که سال 95، سال «امید و تلاش» است تا ایرانی شایسته این ملت بزرگ بسازیم.

رهبر انقلاب در حرم امام رضا(ع): آمریکا در توافق هسته‌ای به وعده‌هایش عمل نکرد/ می‌خواهند برجام 2و3و4 را به نخبگان ما بقبولانند/10 راهکار برای «اقدام و عمل» در «اقتصاد مقاومتی»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان مهمی در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه آمریکا در توافق هسته‌ای به وعده‌هایش عمل نکرد، فرمودند: می‌خواهند برجام‌های دیگری را در مسایل منطقه و حتی قانون اساسی تحت عنوان برجام 2و3و4 به نخبگان ما بقبولانند.

مادر همسر رئیس‌جمهور درگذشت

 

مادر همسر رئیس‌جمهور کشورمان که از حدود یک ماه پیش به علت مشکلات ریوی در بیمارستان کوثر سمنان بستری بود، فوت کرد.

 

سفر روحانی به هندورابی لغو شد

به علت بروز طوفان شدید و بدی آب و هوا در هرمزگان سفر رئیس‌ جمهوری کشورمان به جزیره هندورابی لغو شد.

سفر رئیس‌جمهور به اتریش لغو شد/ دلایل امنیتی؛ علت لغو

دفتر حسن روحانی روز 10 فروردین اعلام کرد سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اتریش، به دلایل امنیتی لغو و پس از انجام هماهنگی‌های بیشتر با توافق طرفین در زمان مناسب انجام خواهد شد.

تایید نتایج انتخابات 202 حوزه انتخابیه/ بازرسی 4 و بازشماری یک حوزه/ 4 نفر از منتخبان اصفهان به مجلس دهم راه می‌یابند

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه 4 نفر از منتخبان اصفهان به مجلس دهم راه می‌یابند، گفت: یک نماینده اصفهان در انتخابات میان‌دوره‌ای انتخاب می‌شود.

روحانی حملات تروریستی در بروکسل را به شدت محکوم کرد

رئیس‌ جمهوری حملات تروریستی امروز(سه‌شنبه) در بروکسل را به شدت محکوم کرد و به دولت و مردم بلژیک تسلیت گفت.

روحانی تهران را به مقصد پاکستان ترک کرد

حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران 6 فروردین برای انجام سفری دو روزه تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد.

دیدار و گفت و گو با نخست وزیر، رییس جمهوری، وزیر خارجه و فرمانده ارتش پاکستان و همچنین سخنرانی در جمع بازرگانان و نمایندگان بخش های خصوصی دو کشور و علما و نخبگان پاکستانی، از جمله برنامه های فشرده روحانی در این سفر دو روزه بود.

امیرآبادی: همایش اصولگرایان راه‌یافته به مجلس دهم بعد از مرحله دوم انتخابات برگزار می‌شود/ تشکیل جلسه کمیته موقت بعد از تعطیلات

دبیر کمیته موقت 7 نفره سیاست‌گذاری فراکسیون اصولگرایان از برگزاری همایش اصولگرایان راه‌یافته به مجلس دهم بعد از مرحله دوم انتخابات خبر داد و گفت کمیته متبوعش بعد از پایان تعطیلات عید نوروز جلسه خواهد داشت.

اصلاً مسئله ردّ صلاحیت مطرح نیست/ آرای بنده باطل شده است

مینو خالقی در کانال رسمی خود اعلام کرد که اصلاً مسئله ردّ صلاحیت مطرح نیست بلکه آرایش باطل شده است.

رضایی: در هر حمله تروریستی ردپای یک سعودی وجود دارد!

محسن رضایی در پاسخ به به وزیر خارجه عربستان تاکید کرد: هر جا که یک حمله تروریستی یا انتحاری انجام می‌شود، همیشه رد پای یک تبعه سعودی وجود دارد، اما هرگز نامی از یک ایرانی در این حمله‌ها نیست.

سردار حاجی‌زاده: رسانه‌ای نشدن رزمایش‌ها در 2 سال اخیر آمریکایی‌ها را گستاخ کرده است/ مسئولان از تهدیدهای دشمن نترسند/ دولت در رابطه با توان دفاعی قول‌هایی داده که منتظریم امسال اجرایی شود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه رسانه‌ای نشدن رزمایش‌ها در 2 سال اخیر آمریکایی‌ها را گستاخ کرده است، به مسئولان توصیه کرد از تهدیدهای دشمن نترسند و نگران نباشند و گفت: دولت در رابطه با توان دفاعی قول‌هایی داده که منتظریم امسال اجرایی شود.

انصاری: برگزاری اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور جهانگیری/تحریم‌های جدید آمریکا نقض برجام نیست

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه تحریم‌های جدید آمریکا نقض برجام نیست، گفت: نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز برگزار می‌شود.

مقیمی: وزارت کشور و شورای نگهبان برای تأیید صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه مختلف اختلافی ندارند/ علت ابطال آرای «مینو خالقی» به وی اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه وزارت کشور و شورای نگهبان برای تأیید صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه مختلف اختلافی ندارند، اعلام کرد علت ابطال آرای «مینو خالقی» منتخب سوم انتخابات مجلس دهم از اصفهان به خود داوطلب اعلام می‌شود.

عهدشکنی‌های پسابرجامی آمریکا و توجیه دولتمردان/ وقتی رئیس‌ جمهوری اتریش نیز رفع نشدن تحریم سوئیفت را تأیید می‌کند

مصاحبه اخیر رئیس جمهوری اتریش 2 نکته برجسته و قابل تأمل دارد. ابتدا اعتراف به رفع نشدن تحریم سوئیفت تاکنون و دوم اعتراف به نقش خاص آمریکا در رفع تحریم‌های بانکی؛ نکته‌ای که در بیانات نوروزی رهبر بزرگوار انقلاب بدان تصریح شده بود.

گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهوری ایران و روسیه

روحانی: تنها مردم سوریه می‌توانند درباره آینده نظام سیاسی این کشور تصمیم بگیرند/ پوتین: مسکو درباره مسائل سوریه کاملاً با ایران هماهنگ است.

بخشنامه وزیر کشور به استانداران برای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی

رحمانی‌فضلی بخشنامه اجرای برنامه های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را به نمایندگان عالی دولت در استان ها ابلاغ کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سرود حماسی نیروی هوافضای سپاه پاسداران