گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



کوله پشتی/ چند راه برای آب دادن به گلها وقتی در خانه نیستید


گردالی/ بالاخره تصمیم گرفتید سفر کردن را شروع کنید؟ عالی است! سفر برای سلامتتان هم خوب است. به فکر گلهایتان هستید؟نگران نباشید چون میتوانید با کمی برنامه ریزی و فکر گلهایتان را به حال خودشان رها کنید.
گیاهانی که خوب آبیاری شده اند تا چند روز سرحال میمانند. اگر تا یک هفته بیرون هستید، به آنها برای آخرین بار قبل رفتن آب بدهید و از پنجره های نورگیر و هوای گرم دورشان کنید. گیاهان بیرونی را هم خیس کنید و به پارکینگ خنکتان یا انباری منتقل کنید تا دیرتر خشک شوند.
برای سفرهای طولانی تر به کارهای زیر عمل کنید.

یک همسایه ی وارد پیدا کنید.
اگر دوستی دارید که میتواند در نبودتان چندبار در هفته به گلهایتان آب بدهد عالی است. چند هفته قبل از سفرتان به دقت به میزان آبی که گیاهانتان نیز دارند توجه کنید و سپس برای دوست یا همسایه تان یک دستور آبیاری تهیه کنید.(به این گل آخرهفته ها نصف لیوان آب بده) گیاهان شبیه به هم را کنار هم بگذارید تا آبیاریشان راحت تر باشد. و یادتان باشد سعی کنید آنها را از نورخورشید و گرما دور نگهدارید.

 در کیسه بگذاریدشان!

اگر تعداد زیادی گل ندارید، میتوانید یک گلخانه با بازیافت آب، از یک کیسه ی پلاستیکی بزرگ تمیز درست کنید. این گلخانه ی پلاستیکی گیاهانتان را برای چند ماه تروتازه نگه میدارد. کیسه ی باز را روی زمین ضدآب بگذارید، در اتاقی که دمایش متوسط باقی میماند و از نور خورشید دور است. برای اینکه کیسه پاره نشود، یک حوله ی مرطوب را به دقت پایین آن پهن کنید وهرچند تا گل گلدانی خوب آب خورده را که جا میشود، روی حوله قرار دهید. کناره های کیسه را روی گیاهان بالا بکشید. فوت کنید تا کیسه باد کند و آنرا بالای گیاهان ببندید. گیاهان داخل کیسه آب را از برگهایشان آزاد میکنند و آب اضافی به خاکشان و برگهایشان برمیگردد. و دوباره از طریق ریشه ها قابل دسترس است. تنها چیزی که حواستان باید باشد دورنگهداشتن گلها از نور مستقیم خورشید است.

جایگزین های ساده پیدا کنید.
اگر گیاهان بزرگ دارید که حرکت دادنشان سخت است میتوانید یک سیستم جذب پیاده کنید که هم برای گیاهان داخل و هم بیرون موثر است. باید چند ماده ی جاذب پیدا کنید، الیاف ضخیم، تکه های طناب های نخ طبیعی، یا نوارهایی از یک تیشرت کهنه ی کتانی. همچنین یک نگهدارنده ی آب هم میخواهید، بطری یا کاسه.
یک نگهدارنده ی آب را کنار گیاه قرار دهید، یک سر پارچه ی جاذب را داخل آب قرار دهید و مطمئن شوید به ته بطری یا کاسه رسیده است. سر دیگر آنرا حدود۷سانتی متر داخل خاک مرطوب گیاه فروببرید. با خشک شدن خاک، آب از جاذب بالامیاید تا خاک را مرطوب کند.

چکه ی آهسته
اگر گلهای زیادی بیرون از خانه دارید، احتمالا یک سیستم آبیاری چکه ای نیاز دارید تا حتی مواقعی هم که خانه اید، کارتان را راحت تر کند. این سیستم ها بسیار ساده نصب میشوند و ابزار اضافی نمیخواهند. این سیستم ها زیاد گران نیستند و چند سال برای باغچه تان کار میکنند. تصویر زیر برای این کار راهنمایی تان خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
کوله پشتی هوشمند