سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی برای ائتلاف سعودی در حمله موشکی به پادگان مأرب


«علی الحوثی» از رهبران جنبش انصار الله یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا از جزئیات تلفات حمله موشکی اخیر نیروهای یمنی به مقر فرماندهی نظامی عربستان در البیرق مأرب خبر داد.

الحوثی گفت: یگان موشکی یمن با شلیک یک فروند موشک توچکا به اتاق عملیات نیروهای متجاوز علیه یمن در مأرب بیش از یکصد بیست متجاوز و مزودر را از ملیت‌های مختلف به هلاکت رساند.

وی افزود: 46 مزدور سعودی، یازده افسر اماراتی، 9 افسر سعودی و یازده فرمانده خارجی از کارشناسان حوزه جنگ در کوهستان وابسته به شرکت آمریکایی بلک واتر در این حمله کشته شدند.

فرمانده انصارالله تاکید کرد: اتاق هدایت هواپیماهای بدون سرنشین در مقر فرماندهی البیرق نیز با همه اعضای آن از جمله کارشناسانی آمریکایی و انگلیسی و تنی چند از مزدوران بلک واتر در عملیات موشکی نیروهای یمنی به کلی نابود شد.

الحوثی ادامه داد: شش هواپیمای آپاچی، 2 هواپیمای بلاک هوک و چهار هواپیمای بدون سرنشین مجهز به موشک نیز در این عملیات منهدم شدند.

وی تصریح کرد: اتاق کنترل و تماس با ماهواره‌های جاسوسی و هواپیماها نیز کاملا تخریب شد.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی صبح یکشنبه گذشته یک فروند موشک بالستیک توچکا به پادگان البیرق در مأرب شلیک کرد.

این سومین حمله ارتش و کمیته‌های مردمی با موشک‌های بالستیک توچکا به مقرهای متجاوزان و مزدوران آنها در خاک یمن است.

اولین ضربه موشک توچکا در چهارم سپتامبر گذشته مقر متجاوزان در صافر در استان مأرب را هدف گرفت که 189 کشته از جمله 67 اماراتی، 42 سعودی، 16 بحرینی، 12 اردنی و 52 مزدور حزب الاصلاح و عناصر القاعده برجای گذاشت.

از حیث تلفات مادی، این ضربه موشکی، 25 خودروی حامل موشک از نوع مانستیر، سه تانکر حامل سوخت، 4 دستگاه آمبولانس، 2 هواپیمای آپاچی و شماری هواپیمای شناسایی را منهدم کرده و بیش از یکصد خودروی زرهی شامل تانک و زره پوش را به آتش کشید.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موشک دوم توچکا که 14 دسامبر سال گذشته شلیک شد، مقر فرماندهی متجاوزان در باب المندب را هدف گرفتند که با کشته شدن 157 نظامی و سوخته شدن اجساد آنها همراه شد که شامل 23 سعودی، 9 اماراتی، 12 افسر مغربی و 62 تن از داعش و القاعده و شماری از فرماندهان متجاوز ائتلاف عربی بود.

در این حمله 2 سامانه موشک‌های پاتریوت آمریکایی و ساختمان فرماندهی نیروهای متجاوز،  سه فروند هواپیمای آپاچی، بیش از 40 خودروی نظامی، هفت نفربر، پنج زره پوش شرکت بلک واتر منهدم شد.

بر اثر صدای مهیب انفجارهای ناشی از شلیک موشک به پادگان باب المندب نیروی دریایی دشمن سعودی-آمریکایی که در نزدیکی این منطقه حضور داشت به وحشت افتاده و به برخورد 2 ناو سعودی در حین فرار از ساحل منجر شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/V9NF98


ویدیو مرتبط :
پیام عملیات مأرب به ائتلاف سعودی چیست؟