سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یک مقام قضایی: 11 هزار عنوان قانونی در کشور وجود دارد


به گزارش ایرنا، دکتر عباس علوی نژاد روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی حقوق و نظام بانکی در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: این در حالی است که کشورهایی وجود دارند که با داشتن سابقه 200 ساله در قانونگذاری، حدود هزار و 800 عنوان قانونی دارند.
وی اظهار کرد: به رغم تلاش بسیار و حجم گسترده جابجایی پول در نظام بانکی کشور هنوز رضایت کامل از مجموعه بانکی وجود ندارد که یکی از علل آن نداشتن دیدگاه سیستمی و فعالیت دستگاهها به صورت جزیره ای و جدا از هم است.
وی گفت: در پرونده های میلیاردی که هم اکنون مطرح است باید همه سیستم و مجموعه را با هم در نظر گرفت زیرا برخورد با معلول مشکل را حل نمی کند و باید همه عوامل از جمله عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نیز لحاظ کرد.
علوی نژاد ادامه داد: منابع مالی کشور به درستی توزیع و اولویت بندی نشده است و نمونه آن برخی از بیمارستانهای 96 تختخوابی است که از 30 سال پیش در کشور در حال ساخت می باشد و هنوز به اتمام نرسیده است.
وی افزود: مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه 100 آسیب و 60 راهکار را در حوزه آسیبها و تهدیدهای نظام بانکی کشور تشخیص داده است.
وی اظهار کرد: نرخ رشد جرایم از نرخ رشد اقتصادی و نرخ رشد جمعیت در کشور بیشتر است و هشت سال در این کشور طول کشید تا برای پیشگیری از وقوع جرم قانون وضع شود و هنوز هم مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه مربوطه را ابلاغ نکرده است.
نخستین همایش ملی حقوق و نظام بانکی که از امروز در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد تا فردا ادامه دارد.
در این همایش که با هدف ارائه راه­ حلهای حقوقی و قضایی در زمینه بن بست های موجود بانکی، دفاع عالمانه از برخی نسبتهای وارد شده به بانکها و بسترسازی برای تهیه لایحه جامع حقوق بانکی برپا شده است 30 مقاله ارائه می شود.
1922 / 6053

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
11-مقام شکر؛ اعتراف به وجود منعم و اقرار به ربوبیت حق