علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ترسناک‌ترين خاطرات فضانوردان مشهور


باشگاه خبرنگاران/ کارشناسان هشدار مي‌دهند تا به حال خطرات فراواني فضانوردان را در فضا تهديد کرده است که از آن جمله مي‌توان به حضور فضانورد جري Lineger در آتش‌سوزي مهيب سال 1997 در سفينه فضايي سرنشين‌دار و نيز اسکات Parazinsky اشاره کرد که مجبور به راهپيمايي فضايي خطرناک جهت رفع مشکل پنل‌هاي خورشيدي به مدت 4 ساعت در فضا شده است.
گفتني است، همچنين باب Curbeam در حالي که لباس فضايي او از درون آغشته به آمونياک شده بود و اين ماده شيميايي در حال سوزاندن او بود، مجبور شد 30 دقيقه خارج از ايستگاه فضايي به تعمير قطعات بپردازد.
پژوهشگران اعلام کرده‌اند با وجود جذاب بودن سفرهاي فضايي اما خطرات ناشي از حوادث و نواقص فني سلامت فضانوردان را به شدت تهديد مي‌کند.
در سال 1997 در يک ايستگاه فضايي يک انفجار باعث آتش‌سوزي مهيب و خطرناکي شد که به مدت 14 دقيقه ادامه داشت و خدمه به شدت سعي در اطفاي آن داشتند، پس از اطفاي حريق، مشکل بعدي فضانوردان دور پيچيده شده در فضا و مشکل تنفس و کمبود اکسيژن بود، به طوري که آن‌ها به ناچار مجبور به استفاده از کپسول اکسيژن تا رسيدن به شرايط عادي شدند.
چندي پيش نيز فضانوردان پس از بازگشت موفقيت آميز از سفر فضايي و استقرار در ايستگاه فضايي بين المللي ISS هنگام فرود در قزاقستان در منطقه‌اي دور افتاده که متخصصان احتمال فرود سفينه در آنجا را نمي‌دادند، فرود آ‌مدند و به دليل عدم داشتن تلفن همراه مجبور به پياده‌روي تا رسيدن به نزديک‌ترين مرکز برقرارکننده ارتباط تلفني ماهواره‌اي با سازمان فضايي روسيه شدند. در نهايت يک هلي‌کوپتر در 300 مايلي منطقه فرود آن ها موفق به پيدا کردن آن‌ها و انتقال آن‌ها شد.
در سال 2007 فضانورد اسکات پارازينسکي مجبور به انجام يک راهپيمايي فضايي خطرناک براي تعمير پانل‌هاي خورشيدي آسيب ديده در ايستگاه فضايي بين المللي شد و به خاطر تعمير مجبور به دست زدن به پنل‌هاي خورشيدي شد که دست زدن به آن‌ها مي‌تواند شوک قدرتمند برقي به فضانورد دهد و حتي او را با مرگ مواجه کند. براي جلوگيري از برق گرفتگي، اين فضانورد از لباس مخصوص فضانوردي که عايق در مقابل جريان برق است، استفاده کرد.

در اين مأموريت هر لحظه امکان داشت فضانورد دچار برق گرفتگي و يا انفجار کپسول اکسيژن و آتش گرفتگي شود. پژوهشگران بر اساس حوادث رخ داده شده تا به حال هشدار مي‌دهند امکان دارد بروز حوادث جان فضانوردان اعزامي به سياره مريخ را در سال‌هاي نه چندان دور تهديد کند و سبب مرگ آن‌ها شود.


ویدیو مرتبط :
خاطرات ترسناک