توصیه به زائران اربعین حسینی برای پیشگیری از بروز وبا


‌مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در عراق بیماری وبا وجود دارد و هشدارهای لازم توسط وزرات بهداشت و درمان به زائران اربعین حسینی داده شده است.

محمدجعفر صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، در خصوص صحت وجود وبا در کشور عراق، اظهار کرد: در کشور عراق بیماری وبا وجود دارد و هشدارهای لازم توسط وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زائران اربعین حسینی داده شده است، همچنین خوشبختانه هرچه به سمت فصل سرما پیش می‌رویم کنترل بیشتری در خصوص این بیماری انجام می‌شود.

‌وی افزود: اقدام خوب دیگری که وزارت بهداشت و درمان انجام داده است، فرستادن کارشناسان باتجربه به محل‌هایی است که توسط سازمان حج و زیارت در عراق پوشش داده می‌شوند.

‌صادقی عنوان کرد: بیماری وبا در عراق رو به کاهش است، اما برای زائران همیشه زنگ خطر وجود دارد، به دلیل اینکه هوا در عراق گرم‌تر از ایران است، اما به طور کلی توصیه می‌شود زائران دست‌های خود را به خصوص قبل از صرف غذا بشویند، زیرا بسیاری از بیماری‌ها توسط دست‌ها به بدن منتقل می‌شود.

‌وی در خصوص استفاده از پایگاه‌های عرضه غذا در عراق، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در این کشور مشکلی توسط موادغذایی عرضه شده نداشتیم که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز مشکلی به وجود نیاید، اما به افراد توصیه می‌شود بهداشت فردی را کنترل کرده و اگر موادغذایی استفاده می‌کنند، سالم بودن آن را در نظر بگیرند.

‌مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری وبا، زائران باید بهداشتی فردی خود را رعایت کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
توصیه هایی برای زائران اربعین