سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دو فنجان قهوه در روز برای نجات کبد


سلامت نیوز: پژوهشگرانی از دانشگاه سوث‌همپتون بعد از مطالعاتی طولانی مدت در مورد نیم میلیون مرد و زن از 6 کشور جهان اعلام کردند که قهوه، خواصی شفابخش و قابل توجه در رفع مشکلات کبد دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا با دو فنجان قهوه در روز می‌توان خطرهایی که کبد را تهدید می‌کند، تا حد زیادی برطرف کرد. مصرف منظم قهوه خطر ابتلا به سیروز کبدی را 44 درصد کاهش می‌دهد.این یافته‌ها حاصل تحقیق طولانی مدت پژوهشگران دانشگاه سوث‌همپتون در انگلستان است که در مورد تقریباً نیم مرد و زن در 6 کشور صورت گرفته است.

به گزارش دیلی‌میل، دانشمندان دریافتند اشخاصی که هر روز دو فنجان قهوه می‌نوشند کمتر احتمال دارد به سیروز کبدی مبتلا شوند یا در اثر ابتلا به آن بمیرند.

سیروز کبدی یکی از جدی‌ترین بیماری‌های کبد است که به علت آثار طولانی مدت ورود مواد سمی مانند الکل به بدن یا ابتلا به بیماری هپاتیت C به وجود می‌آید. نارسایی کبد و سرطان هر ساله به مرگ بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان منجر می‌شود.جورج بست فوتبالیست، نوازندگانی مانند جیمی هندریکس و جری رافرتی و لری هگمن بازیگر از جمله مشاهیری بودند که به علت سیروز کبدی جانشان را از دست دادند.

نتایج پژوهشی که در دانشگاه سوث‌همپتون صورت گرفت، نشان داد که مصرف دو فنجان قهوه در روز احتمال ابتلا به سیروز کبدی را به نصف کاهش می‌دهد و به همین علت، استفاده از این ماده طبیعی که کمتر عوارض جانبی دارد، بسیار بیشتر از داروهایی است که برای درمان و پیشگیری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پژوهشگران از جمله به دارویی مانند استاتین اشاره کرده‌اند که مصرف آن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را فقط 25 درصد کاهش می دهد.نتیجه این پژوهش در ژورنال Alimentary Pharmacology and Therapeutics منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
قهوه استارباکس از مزرعه تا فنجان