سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نشریه دفتر تحکیم وحدت رونمایی شد/ دانشجویان خواستار پرسش و پاسخ با هاشمی شدند


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دفتر تحکیم وحدت نخستین شماره از نشریه خود را با محوریت نگاهی تحلیلی به مواضع و رفتارهای هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از قبل انقلاب تاکنون رونمایی کرد.

در نشست خبری رونمایی از این نشریه محمد حسین قائد شرف دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به ورود دفتر تحکیم وحدت به عرصه نشریات دانشجویی گفت: دفتر تحکیم وحدت دستخوش تغییرات و چالش‌های بسیاری بوده است و بخش زیادی از توان اعضای این دفتر صرف بهبود ساختارها پس از بحران شد ولی در ابتدای امسال توانستیم به نقطه قابل قبولی از ساختار و تشکیلات برسیم.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف ما بروز نقش بیشتر در فضای فرهنگی و سیاسی کشور است به این نتیجه رسیدیم که برای تحقق این هدف نیاز به یک نشریه سراسری داریم تا بتوانیم وظیفه خود را بهتر در فضای جنبش دانشجویی ایفا کنیم.

قائدشرف با اشاره به انتشار نخستین شماره از نشریه دفتر تحکیم وحدت از امروز در دانشگاه‌های سراسر کشور و دفاتر مقامات سیاسی و فرهنگی کشور گفت: مجوز نشریه سال گذشته دریافت شد ولی با توجه به مشکلات مالی نتوانستیم سال گذشته نشریه را منتشر کنیم و به همین دلیل امسال منتشر شد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت عنوان کرد: هدف این است که این نشریه از فضای کف دانشگاه بالاتر باشد و بتواند معضلی از معضلات کشور را رفع کند، می‌خواهیم از طریق این نشریه در فضای فرهنگی و سیاسی کشور تاثیرگذاری بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نشریه دفتر تحکیم وحدت به صورت ماهانه منتشر می‌شود، گفت: سعی داریم در هر شماره از نشریه یکی از موضوعات روز فرهنگی و سیاسی جامعه را بررسی کنیم،‌همچنین به تحلیل چهره‌های مطرح فرهنگی و سیاسی کشور نیز می‌پردازیم که برای نخستین شماره اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شد.

* بازخوانی عملکرد دولت هاشمی و تناقضات رفتاری وی در نشریه تحکیم وحدت

در ادامه این نشست خبری علی اکبری دبیر کمیسیون تشکیلات دفتر تحکیم وحدت گفت: دانشگاه های عضو دفتر موظف شدند که در بحث شخصیت شناسی برای نشریه فعالیت کنند که انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیر کبیر این موضوع را پذیرفت و در این نشریه به بررسی عملکرد هاشمی رفسنجانی پرداخت.

وی با بیان اینکه مواضع هاشمی در سال‌های اخیر بسیار عجیب است گفت: هاشمی انتقادات و ادعاهایی را در زمینه آزادی بیان و موضوعات دیگر در دولت فعلی و قبلی مطرح کرده است و ما این موضوع را در دوره خودش بررسی کردیم و هدف اصلی  انتشار این شماره بازخوانی عملکرد دولت هاشمی است.

اکبری ادامه داد: البته در این نشریه مصاحبه‌ها و مطالبی در رابطه با مطالب قبل از انقلاب تا امروز مطرح شده است ولی در دوره هاشمی تاکید داشتیم و تناقضات وی در دوره‌های مختلف را بررسی کردیم زیرا وی اعلام کرده بود که هاشمی تغییر نکرده است بلکه منتقدانش عوض شده‌اند. ولی ما بررسی کردیم و دیدیم رفتار و موضع گیری‌های هاشمی در سال‌های اخیر بسیار تغییر کرده است.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیر کبیر عنوان کرد: این نشریه شامل مصاحبه‌هایی در رابطه با اندیشه‌های هاشمی، مواضع وی نسبت به اندیشه‌های امام، نقش هاشمی در فتنه 88 است.

* دانشجویان خواستار پرسش و پاسخ با هاشمی

اکبری گفت: در صفحه پایانی این نشریه از هاشمی خواستیم تا جریان دانشجویی بتواند در دیداری با هاشمی پرسشهای خود را مطرح کند.

وی اظهار داشت:دانشجویان پرسش‌های بسیاری از رئیس مجمع تشخیص نظام دارند که در صورت ملاقات با وی به جواب پرسش‌های خود می‌رسند.

وی افزود: امیدواریم ماهانه یک نشریه در فضای کشور منتشر کنیم و به موضوعات مختلف بپردازیم. از امروز توزیع این نشریه در دانشگاه‌های تهران و شهرستان‌ها آغاز می‌شود و برای چهره های مطرح سیاسی و فرهنگی نیز ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/Q8312Y


ویدیو مرتبط :
زینب السادات حسینی (دفتر تحکیم وحدت)