سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون وزیر کشور:زائران اربعین حسینی بیمه می شوند


به گزارش ایرنا، حسین ذوالفقاری عصر یکشنبه در حاشیه دیدار خود با شماری از مراجع تقلید در قم با اشاره به بحث بهداشت و درمان زائران ایرانی در عراق و هزینه های درمانی در بیمارستان های این کشور گفت: هلال احمر ایران در عراق مسوولیت اقدام های درمانی سرپایی را بر عهده دارد که امکانات خوبی را نیز در عراق مستقر کرده و حدود 90 تن دارو به عراق انتقال داده است.
به گفته وی هم چنین یک هزار و 300 پزشک، پرستار و بهیار مشغول به کار خدمات سرپایی درمان در پایگاه های هلال احمر در عراق هستند.
وی با اشاره به اینکه کسانی که به بیمارستان های عراق مراجعه می کنند هزینه جداگانه ای دارند اظهار داشت: خیلی از زائران کار بیمه خود را انجام نداده اند و تعدادی نیز در مرزها خود را بیمه کردند.
وی افزود: در چهارشنبه هفته گذشته وزارت کشور پیشنهادی را به دولت داد تا مبلغی برای بیمه زائران اربعین حسینی تخصیص یابد که ظرف امروز و فردا این پیشنهاد توسط سازمان حج و زیارت و وزارت کشور عملیاتی می شود و این بیمه به صورت بی نام صورت می گیرد تا هزینه های بیمارستانی در حد امکان تامین شود.
ذوالفقاری با اشاره به وضعیت زائرانی که مدارک آن ها در خاک عراق مفقود می شود بیان داشت: با وزارت کشور عراق توافق شد افرادی که خروجشان از مرز ثبت شده باشد اگر در داخل عراق مدرک خود را گم کنند وضعیت آن ها بررسی شود و در صورتی که ورود قانونی توسط فرد صورت گرفته باشد به مقامات قضایی عراق تسلیم نشود و به صورت مستقیم تحویل مرزبانان ایرانی شود.
معاون وزیر کشور ابراز داشت: اگر افرادی بدون ویزا وارد خاک عراق شوند از توافق ذکر شده مستثنی خواهند بود و اگر مشکلی پیش آید و توسط پلیس عراق دستگیر شوند پس از سیر مراحل قضایی، حداکثر تا شش سال در عراق زندانی خواهند شد.
وی عنوان کرد: تاکید زیادی داریم که افراد برای خروج از مرز ایران نظم و مقررات را رعایت کنند که هم ماموران جمهوری اسلامی و هم ماموران عراق به وظایف قانونی خود عمل کنند.
ذوالفقاری افزود: برخی افراد دیشب و امروز از تراکم جمعیت سوء استفاده کردند و بی نظمی های موقتی در مرز ایجاد شد که به طور قطع این مساله تاثیر منفی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: مسئولان وزارت کشور عراق شب گذشته عنوان کردند که چنانچه بی نظمی در مرز ایجاد شود و افرادی بخواهند بدون ویزا وارد عراق شوند مرز را خواهیم بست و به بقیه افراد اجازه ورود نمی دهیم گرچه با رایزنی و پیگیری های سفیر ایران در عراق بستن مرز منتفی شده است اما طرف عراقی توقع دارد که رعایت مقررات از سوی زائران صورت گیرد.
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت روز یکشنبه با سفر به قم با جمعی از علما و مراجع تقلید دیدار کردند.
7408 / 1175/6060

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
همراه با زائران اربعین حسینی - چند قدم مانده تا اربعین