سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشخوان/ «سروِ سور» در بازار کتاب؛ خاطرات یک مبارز سمنانی


پیشخوان/ «سروِ سور» در بازار کتاب؛ خاطرات یک مبارز سمنانیمهر/ کتاب «سروِ سور» شامل خاطرات خلیل نجار از مبارزان استان سمنان در دوران قبل از انقلاب اسلامی است که به قلم «محمود امامی» از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.
کتاب «سروِ سور» از ۶ فصل تشکیل شده است می‌توان هر فصل را با نخستین بخش آن نامگذاری کرد. «تولد و کودکی»، «مهاجرت به تهران»، «دستگیری»، «کمیته مشترک ضدخرابکاری»، «زندانی قصر» و «در آغوش مردم» عناوین نخستین بخش‌های این فصل‌هاست.
فصل نخست، به تولد و کودکی خلیل نجار اختصاص دارد. در این فصل، مخاطب با وضعیت خانوادگی راوی این کتاب آشنا می‌شود.
رفت و آمد به مغازه خیاطی، آغاز دوره‌ای جدید در زندگی راوی کتاب است که به خوبی به فصل دوم کتاب و موضوع «مهاجرت به تهران» پیوند می‌خورد.
مسئولیت محافظت از جان محمدرضا پهلوی در کنار سایر سربازان در سالروز تولدش در ۴ آبان ۱۳۴۶، یکی از خاطراتی است که در فصل دوم روایت می‌شود. ازدواج وی، استعفا از نیروی هوایی و شروع به کار در اداره مستشاری سفارت آمریکا هم از دیگر موضوع‌های این فصل است.
فصل سوم کتاب به ماجرای دستگیر شدن نجار می‌پردازد. وی در فصل چهارم اتفاق‌های داخل زندان و شکنجه‌های ساواک را شرح می‌دهد. انتقال به زندان قصر، ماجرای هم‌بند شدن با شهید رجایی، اعتصاب غذا و آزادی نیز موضوع‌هایی است که در فصل پنجم بیان می‌شود. این فصل که با بخش «آزادی» به پایان می‌رسد به فصل بعدی کتاب، پیوند می‌‌خورد.

ششمین و آخرین فصل کتاب هم به موضوع‌هایی مانند آزادی خلیل نجار و پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص دارد. آخرین خاطرات این کتاب به سال ۱۳۵۸ بازمی‌گردد، اما اشاره‌ای مختصر به فعالیت‌های این مبارز پس از پیروزی انقلاب باعث می‌شد تا مخاطب با سیر زندگی وی بیشتر آشنا شود، در صورتی کتاب با مشغول به کار شدن وی در شهرداری سرخه به پایان می‌رسد.
کتاب «سروِ سور» شامل خاطرات خلیل نجار از مبارزان استان سمنان در دوران انقلاب اسلامی نوشته «محمود امامی» در ۱۵۲ صفحه و در قطع رقعی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.


منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
پرسش پیشخوان: کوچ کتاب خوان ها به شاپینگ مال ها