دواطلبان جوان هندی،‌ یاری‌کننده گردشگران کشور خود


عصرایران - هند در چند سال گذشته و با روی کار آمدن دولت «ناراندرا موندی» رشد اقتصادی قابل توجهی داشته است. در این مدت یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی مورد توجه دولت او،‌ گردشگری بوده و به نظر می‌رسد که هنوز هم وزارت گردشگری تحت اداره او طرح‌های نابی برای توسعه گردشگری و جذب توریست‌های بیشتر دارد.

وزیر گردشگری هند به تازگی اعلام کرد که قصد دارد از داوطلبان جوان هندی برای کمک به گردشگران خارجی استفاده کند. این طرح از امروز آغاز شده است.

امروز، 12 ژانویه، روز ملی جوان در هند است؛ روزی که شهروندان هند سالروز تولد «سوامی ویوکاندا»، یکی از رهبران مذهبی قرن نوزدهم کشور خود را جشن می‌گیرند. براساس برنامه امسال وزارت گردشگری هند، جوانان هندی تحصیلکرده و مسلط به زبان انگلیسی و همچنین آشنا به ریشه‌های فرهنگی و تاریخی کشور خود به یاری گردشگران خارجی خواهند شتافت. آنها به مدت 10 روز، نقش یک مترجم و راهنمای گردشگری را ایفا می‌کنند تا سیل گردشگران خارجی در راه هند با مشکلی مواجه نشوند.

وزارت گردشگری هند، پیش از آغاز این طرح، آنها را به مدت 7 روز آموزش داده تا به خوبی بتوانند از عهده مسئولیت‌هایشان برآیند. در پایان طرح هم گواهینامه و لوحی مبنی بر گذراندن این دوره خدمت‌رسانی به آنها اعطا خواهد شد. این جوانان در 13 شهر هند به یاری گردشگران مذهبی خواهند پرداخت و کمکی برای توسعه گردشگری خواهند بود. ضمن آنکه اجرای چنین طرحی و داوطلبی جوانان برای کمک به گردشگران، نشان دهنده اهمیت جامعه هند به بازدیدکنندگان از کشور خود و میهمان‌نوازی‌شان است؛ موضوعی که در بلندمدت منجر به تقویت تصویر ذهنی گردشگران از هند و رغبت بیشتر آنها برای سفر به کشور 72 ملت خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
سوسکهای مسحور کننده برای گردشگران در مکزیک