ارائه‌ الگوی مناسب مد و لباس، در گرو تلفیق سنت‌ها و مد روز است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: باید روی اعتقادات خود بایستیم اما سلایق خوب را هم قبول کنیم؛ چرا که ارائه‌ی الگوی مناسب مد و لباس در گرو احیای سنت‌ها و تلفیق آن با مد روز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، "علی اکبر صفی پور" در آئین اختتامیه جشنواره مد و لباس اظهار کرد: حجاب و عفاف از دیدگاه و منظر شرعی و اسلامی و باورهای دینی مورد تاکید بوده و باید مورد توجه باشد، همانطور که در طول تاریخ ایران همواره حجاب وجود داشته و دارای اهمیت خاصی بوده است.

وی افزود: تا زمانی که سنت‌ها را احیا و با مد روز تلفیق نکنیم در ارایه الگوهای مناسب مد و لباس و جلب جوانان موفق نخواهیم بود .

صفی پور همچنین با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه فرهنگ و هنر استان، گفت: تمام شاخص‌های فرهنگی و هنری استان رو به رشد است، این روند مستلزم عواملی همچون استقبال، ممارست فعالیت های مستمر است .

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این آئین گفت: جشنواره مد و لباس فرصت مغتنم برای شناسایی معرفی و حفظ استعدادهای این حوزه است .

حسن استوار آذر اظهار کرد: مقابله با هجمه فرهنگی که در کشور شاهد آن هستیم با صیانت از میراث ارزشمند فرهنگ اسلامی و ایرانی ممکن می شود .

وی افزود: با ارایه الگوی مناسب و متناسب با فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی و با بهره گیری از ایده‌های خلاقانه و نو متناسب با ذائقه جوان امروزی، می‌توانیم از فرهنگ خودمان حراست کنیم .

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی هم دراین آئین گفت: مد و لباس و طراحی آن باید در شان بانوان ایرانی باشد، ولی متاسفانه برخی از لباس‌هایی که در بازار و پشت ویترین‌‎ها عرضه می شوند، مناسب جایگاه زن ایرانی نیست .

سهیلا امیری اظهار کرد: اگر الگوی لباس‌های ایرانی را با مد روز، فرهنگ اسلامی و ایرانی ارایه کنیم حتی درکشورهای دیگر دنیا نیز طالب آن خواهند بود که برای تحقق این موضوع و تهیه لباس‌های مناسب همکاری خود بانوان نیز لازم است .

دومین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس آذربایجان‌شرقی با حدود 20 غرفه و یک سالن نمایش در 9 رشته مرتبط به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد .

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
منظومه مد و لباس - محمد جواد صدق آمیز - مد و لباس