ماشین شناس/ «F-150 سوپرکرو»، نسخه جهش یافته فورد رپتور


ماشین شناس/ «F-150 سوپرکرو»، نسخه جهش یافته فورد رپتورپرشین خودرو/ فورد F-150 رپتور سوپرکرو (SuperCrew)، نسخه‌ای جهش یافته از فورد F-150 رپتور اصلی توسط فورد معرفی شده است.
براساس گزارشات منتشر شده، شرکت خودروسازی فورد نسخه‌ای جهش یافته از فورد F-150 رپتور که سال گذشته میلادی در یکی از نمایشگاه خودرویی معرفی شده بود را آماده کرده که با سیستم‌های نصب شده بر روی آن و...، تبدیل به خودرویی بی‌رقیب در جاده‌های آفرودی شده است. اول از همه برای تشخیص رپتور سوپرکرو از رپتور اصلی، طراحان مجموعه سپری جدید و خروجی‌های اگزوزی دوبل جدید، جلوپنجره‌ای مشبک اصلاح شده و رینگ‌هایی 17 اینچی 5 پره‌ای پهن با لاستیک‌های بزرگ و عاج بلند "BF گودریچ" را طراحی کرده‌اند که ظاهری خشن‌تر و جسورانه‌تری هم از این برند به نمایش گذاشته است.

در قدم بعدی برای تامین نیروی مورد نیاز برای به راه انداختن این اتومبیل، شرکت سازنده از پیشرانه‌ای 3.5 لیتری شش سیلندر V6 اکوبوست استفاده کرده‌اند که قدرتی 411 اسب بخاری در کنار گشتاور 588 نیوتن متری دارد و نیروی تولیدی خود را به واسطه جعبه دنده‌ای 10 سرعته اتوماتیک جدیدی که به تازگی توسط فورد توسعه یافته است، به هر چهارچرخ خودرو منتقل می‌کند.
حالا که صحبت از سیستم چهارچرخ محرک شد، فورد عنوان کرده که رپتور سوپرکرو را به یک سیستم مدیریت زمین شش حالته مجهز کرده که عملکرد این اتومبیل در جاده‌های آفرودی را به شدت بالا می‌برد. در این خصوص، شش حالت مختلف در این سیستم تعریف شده که اولین حالت آن مربوط به رانندگی عادی برای استفاده‌های روزمره می‌شود. حالت دوم هم "استریت" نام دارد که بالاترین عملکرد را همراه با مصرف سوختی بیشتر در جاده‌های آسفالتی از خود نمایش می‌دهد. حالت سوم هم رانندگی در آب و هوای بارنی و برفی و همچنین جاده‌های یخ زده را بدون مشکل فراهم می‌کند. در حالت چهارم هم گفته شده که خودرو در مسیرهای گلی و شن و ماسه‌ای بدون مشکل حرکت می‌کند. حالت پنجم به حرکت در مسیرهای کویری با سرعت بالا اختصاص داده شده و با فعال کردن حالت ششم یا حالت آخر هم می‌توان رانندگی بدون دغدغه‌ای بر روی مسیرهای سنگلاخی با سرعت کم داشت.


منبع: پرشین خودرو


ویدیو مرتبط :
رونمایی از فورد F-150 رپتور 2016