اربعین، فرصتی برای اندیشیدن در واقعه عاشورا


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان اربعین حسینی را فرصت و زمانی برای فکر کردن درباره حادثه‌ عاشورا دانست و با بیان این‌که فلسفه قیام امام حسین(ع) جهل‌زدایی و از بین بردن گمراهی‌هاست، اضافه کرد: باید در زیارت اربعین تعقل شود تا با فلسفه قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) آشنا شویم، زیرا این امام بزرگوار خون خود را در پیشگاه خداوند بذل کرد تا بندگان خدا را از جهالت و گمراهی نجات دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصرت‌الله موسوی در رابطه با فلسفه اربعین، گفت: بحث‌ها و گفت‌وگوهای قابل توجهی در زمینه اربعین وجود دارد و از ابعاد مختلف می‌توان این موضوع را بررسی کرد.

موسوی ادامه داد: زمانی‌که حادثه‌ای پیش می‌آید لازم است تا ۴۰ روز فعالیت تبلیغی اثرگذار صورت گیرد تا حقایق به‌طور جدی برملا شود و مخاطبان حقیقت‌ها را درک کنند.

وی با اشاره به فعالیت اهل‌بیت(ع) و اسیران پس از واقعه عاشورا گفت: کاروان تبلیغی کربلا با وجود همه فشارهای روحی و روانی، سختی‌ها و تنگناهای اقتصادی کار را به جایی رساندند که قاتلان اباعبدالله‌الحسین(ع) احساس خطر کردند.

موسوی ادامه داد: این امر نشان‌دهنده نقش اثرگذار تبلیغ است و باید این درس را بیاموزیم که واقعیت زمانی اثرگذار است که حقیقت آن برای مخاطبان تبیین و روشن شود.

وی تأکید کرد: باید در زمینه مسئله اربعین تعقل جدی داشته باشیم و حقایق مربوط به امام حسین(ع) را بشناسیم و به دیگران بشناسانیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دلفان تاکید کرد: باید همواره در راستای کشف حقایق تلاش کرده و ذهن‌ها را آگاه کنیم و واقعیت‌ها را برای مردم تبیین کنیم و نگذاریم دشمن در زمینه توطئه‌چینی از آن بهره‌برداری کند.

وی تصریح کرد: اربعین واژه‌ای برای ارتقای فهم و اندیشه است و ما را به تأمل، تفکر و تعمق وادار می‌کند و در نتیجه ره‌آوردهای مهم و ارزشمندی برای جامعه بشری به وجود می‌آید.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اربعین ، فرصتی برای جاماندگان از کربلا