سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مادر 3 شهید سوری: ما از مرگ نمی‌ترسیم+ تصاویر


به گزارش خبرنگار تسنیم از دمشق، «مهند»، «احمد»، و «علی» سه شهید سوری اهل روستای "الفنداره" در حومه حماه هستند که در راه دفاع از کشورشان در برابر گروههای تکفیری تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

خبرنگار تسنیم در دمشق به سراغ خانواده این سه شهید رفت تا از آنها درباره جزئیات شهادت فرزندانشان و خصوصیات اخلاقی آنها پرس و جو کند.

اهالی روستای الفنداره مادر این سه شهید را "أم الشهداء" (مادر شهدا) خطاب می کنند.

مادر سه شهید سوری: ما از مرگ نمی ترسیم

مادر شهدا درباره پسرش مهند که اولین شهید روستای الفنداره است گفت: مهند قبل از شهادتش در چندین عملیات شرکت کرد. او همه مأموریتهایش را با موفقیت انجام می داد کما اینکه قبل از جنگ هنگامی که در حال گذراندن دوره آموزشی بود، مرتب در بین رفقایش مقام اول را کسب می کرد و مورد احترام فرمانده یگانش بود.

وی افزود: مهند در ماه آگوست سال 2011 میلادی برای کمک به دوستانش به "قلعه المضیق" در حومه حماه رفت. بعد از پایان عملیات، او و دوستانش از چندین روستا عبور کردند و مورد استقبال اهالی این روستاها قرار گرفتند. سرانجام مهند در تاریخ 23 آگوست سال 2011 در کمین تروریستها در منطقه "شیزر" در حومه حماه به شهادت رسید و او اولین شهیدی بود که روستای الفنداره آن را تقدیم کرد.

مادر شهدا درباره احمد پسر دوم خود می گوید: احمد اولین کسی بود که پرچم سوریه را در بالاترین نقطه "عتیبه" در حومه دمشق بر افراشت. بعد از شهادت مهند ما خواستیم که احمد از منطقه العتیبه به شهر "مصیاف" منتقل شود تا به ما نزدیک باشد.

این مادر سوری گفت: یکی از صفاتی که شهید احمد داشت این بود که وی می خواست با تمام توانش از کشور دفاع کند. بعد از اینکه به شهر مصیاف منتقل شد، داوطلبان برای کمک به نیروهای نظامی در حومه دمشق فراخوانده شدند و احمد اولین نفری بود که داوطلب شد. وی در چندین عملیات در دوما و حرستا شرکت کرد سپس به محله جوبر منتقل شد.

وی اظهار داشت: سروان خالد یوسف از افسران ارتش سوریه و فرمانده احمد همیشه به او میگفت که احمد تو در پشت خطوط باش، تو یک برادر شهید داری، اما احمد با این موضوع مخالفت می کرد و دائما در خط مقدم حضور داشت.

مادر شهدا افزود: احمد در شدیدترین نبردها در منطقه "المعامل" در محله جوبر شرکت کرد و بعد از آزادسازی کامل این منطقه از چنگال دشمنان در تاریخ دوازدهم ژوئن سال 2013 میلادی در کمین افراد مسلح به شهادت رسید و جسد وی 22 روز آنجا باقی ماند تا اینکه ارتش سوریه جسد احمد و رفقایش را بازگرداند.

این مادر شهدای سوری با افتخار گفت که ما از مرگ نمی ترسیم، زندگی و مرگ فقط به دست خداوند است. ما قهرمانانی داریم که خود را نذر کشور و ما را سربلند کرده اند.

مادر شهدا درباره پسر سوم خود علی می گوید: علی از دانشکده نظامی در رشته مهندسی میدان فارغ التحصیل شده بود. مأموریت او در منطقه "کسب" در حومه لاذقیه بود. به گفته فرمانده اش در این نبرد، علی تا اخرین قطره خونش با شجاعت جنگید.

وی افزود در ماه نوامبر سال 2015 میلادی علی برای انجام مأموریت به منطقه "جبل زاهیه" در حومه لاذقیه رفت که در پی حمله موشکی افراد مسلح، به شدت زخمی و به درمانگاه "الکندی" در شهر لاذقیه منتقل شد، اما به علت شدت جراحات وارده نیم ساعت بعد از رسیدن به بیمارستان به شهادت رسید.

مادر شهدا در پایان سخنانش گفت خداوندا به برکت خون شهدا حامیان این وطن و بشار اسد را بر گروههای تکفیری پیروز کن.

پدر شهدا: حتی شهادت یک فرزند نیز به انسان افتخار و عزت می دهد

پدر سه شهید سوری نیز سخنانی درباره شهادت فرزندانش گفت. وی سخنانش را با شکر خداوند آغاز کرد و گفت من خداوند را سپاس می گویم که مرا با شهادت سه فرزندم سربلند کرد. حتی اگر پسر چهارمم نیز به شهادت برسد، من مشکلی ندارم. زیرا حتی شهادت یک فرزند نیز به خانواده اش عزت و افتخار می دهد تا چه رسد به اینکه ما سه شهید تقدیم کنیم.

پدر شهدا از همه جوانانی که می توانند از کشور دفاع کنند خواست که بدون تردید در این مسیر گام بردارند. زیرا وطن بسیار عزیز است.

وی تاکید کرد اگر وطن مرا برای مبارزه با این کافران و دشمنان دین فرا بخواند من به این ندا لبیک می گویم و با آنها در تمامی میادین نبرد می جنگم تا همه را به شکل کامل از بین ببرم. ما با همت کسانی که از کشور دفاع می کنند و به برکت خون شهدایی که این زمین مبارک را آبیاری کردند، پیروز خواهیم شد.

قدردانی برادر سه شهید سوری از ایران و حزب الله و روسیه

برادر شهدا تنها پسری است که برای این خانواده باقی مانده است. او از افسران ارتش سوریه است که در چندین عملیات علیه گروههای تروریستی در منطقه "الضمیر" در حومه دمشق شرکرت کرده است.

وی گفت: خیلی از همرزمان به من می گویند که این حق تو است که بازنشسته شوی. زیرا بعد از شهادت برادرانت، تو تنها جوان این خانواده هستی. من دائما به آنها می گویم که عمر فقط به دست خداوند است و ما عاشق این خط هستیم و با کافران و دشمنان خداوند می جنگیم.

وی افزود: این افتخار بزرگی است برای من که برادر سه شهید باشم. شهدا نمرده اند، بلکه زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی می خورند.

برادر سه شهید سوری از همه شهروندان این کشور خواست که از کشورشان در برابر تکفیری ها دفاع کنند، زیرا راه شهادت عظیم ترین راه است و خداوند متعال می فر ماید که "إن الله اشترى من المؤمنین أنفسهم وأموالهم بأن لهم الجنة یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون ویُقتلون".خدا از مؤمنان جانها و مالهایشان را خرید، تا بهشت از آنان باشد، در راه خدا می جنگند،چه بکشند یا کشته شوند.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت که من از همه کسانی که از سوریه دفاع کردند از جمله حزب الله و جمهوری اسلامی ایران و روسیه که بیش تر از عربهای ذلیل، به ما کمک کردند، تشکر می کنم.

خواهر بزرگ شهدا: وعده خداوند به ما صبر و آرامش می دهد

خواهر بزرگ این سه شهید نیز به خبرنگار تسنیم گفت که من احساس افتخار و سربلندی می کنم که خواهر سه شهید هستم. آنها در زمان زنده بودن و در شهادتشان ما را سر بلند کردند. در زندگیشان الگوی اخلاق حسنه و نزد همه دوستان خود محبوب بودند. خداوند در قرآن کریم به ما وعده داده است که شهید در بهشت زنده است و این موضوعی است که به ما صبر و آرامش خاطر می دهد.

وی درباره جزئیات شهادت برادرش مهند گفت که مهند با شجاعت می جنگید. او دائما در بازگرداندن اجساد شهدای ارتش سوریه از سخترین مناطق درگیری در جوبر شرکت می کرد، کاری که همه توان انجام آن را نداشتند. اما جسد خود او بعد از شهادت، 22 روز دست افراد مسلح ماند تا اینکه در نهایت با لطف خداوند موفق شدیم جسد او را بازگردانیم.

این خواهر شهدا گفت که ما از خداوند می خواهیم که ما را یاور ارتش سوریه قرار داده و رهبر ما بشار اسد را برای ما نگه دارد.اگر نیاز باشد که ما زنان سلاح حمل کنیم این کار را بدون تردید انجام خواهیم داد.

پیام خواهر کوچکتر سه شهید سوری به جهانیان

خواهر کوچکتر شهدا نیز درباره درد و رنج فراق از برادرنش گفت: فراق بسیار سخت و بسیار دردناک است. اما خداوند به خانواده شهید صبر و استقامت می دهد. من از خداوند می خواهم که تنها برادرم را که جز او برادری برای ما باقی نمانده است، حفظ کند.

وی خطاب به جهانیان گفت ما هر آنچه گرانبها و نفیس بود را تقدیم کردیم، یکی پس از دیگری شهدا را تقدیم کردیم و گمان نمی کنم که چیزی عظیم تر از تقدیم سه برادر شهید باشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نماهنگ تصاویر،زندگینامه،وصیت نامه شهید صحرائی سوری