سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حمایت انگلیس از یک لیست انتخاباتی را برجسته نکنید/ میثاق اصلاح‌طلبان را امضا نکردم


کاظم جلالی که هم اکنون رئیس فراکسیون رهروان ولایت است و سابقه عضویت چند ساله در فراکسیون‌های اصولگرایان را دارد و  این روزها در لیست اصلاح‌طلبان یا همان رقبای سابقش قرار گرفته در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران خبرگزاری تسنیم (پویا) از این چرخش سیاسی می‌گوید.

وی در پاسخ به سؤال  تسنیم که از او علت حمایت رسانه‌های بیگانه همچون «بی‌بی‌سی» انگلیس از لیست اصلاح‌طلبان و نیز عدم ابراز برائت هم‌‌لیستانش را جویا شد، گفت: رسانه‌های بیگانه این سخنان را بیان می‌کنند؛ شما چرا این سخنان را برجسته می‌کنید؟ کار همیشگی رسانه‌های بیگانه این است. مردم ایران بر اساس شعور خود عمل کرده و به سخن بیگانگان اهمیتی نمی‌دهند ضمن اینکه بی‌بی‌سی برای ما مرجعیت ندارد.

عضو ائتلاف اصلاح طلبان در پاسخ به این سؤال که چرا در جبهه اصلاحات در برابر حمایت معارضان نظام مواضعی اتخاذ نمی‌شود، گفت: آقای روحانی  اعلام کرده‌اند که ملت ایران نیازی به نصیحت‌های خارجی ندارد و ما نیز اعلام می‌کنیم که هیچ کس نیازی به نصیحت خارجی‌ها ندارد. ملت ایران خودشان تصمیم خواهند گرفت و این‌ها هم رقابت‌های داخل نظام است و همه کسانی که کاندیدا شده‌اند و رأی می‌دهند و رقابت می‌کنند در چارچوب نظام هستند و هیچ نیازی به نصیحت‌ها و توصیه‌های دیگران ندارند.

جلالی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چه ضمانتی وجود دارد که در صورت حضور اصلاح طلبان در مجلس آینده، مجلس ششم دیگری با آن وقایع تکرار نشود، گفت: نه؛ اصلاً چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

عضو مشترک فراکسیون رهروان ولایت و ائتلاف اصلاح‌طلبان درباره امضای میثاق‌نامه بین اعضای لیست اصلاح‌طلبان، نیز گفت: بنده متنی به‌عنوان میثاق‌نامه اصلاح طلبان را امضاء نکرده‌ام؛ ما دنبال تحقق این امر هستیم که در مجلس آینده آنهایی که دلشان برای جمهوری اسلامی می‌سوزد دست به دست هم بدهند و مشکلات داخل کشور را حل کنند.

رئیس فراکسیون حامی رئیس مجلس نهم که در لیست اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم قرار گرفته و معتقد است مستقل در انتخابات حضور پیدا کرده در ادامه گفت‌وگوی خود در پاسخ به این سؤال "چگونه می‌شود شما در سال 88 و روز 25 بهمن 89 افرادی را که به خیابان‌ها ریخته و نظم عمومی را برهم می‌زدند، اغتشاشگر خطاب کردید اما امروز در لیست حامیان این افراد قرار گرفته و در برابر شعارهای ساختارشکنانه برخی از آنها مواضعی نمی‌گیرید؟"، ابراز عقیده کرد: افرادی که اینجا نشسته‌اند اغتشاشگر نبوده و صلاحیت این افراد را چندین مرجع تأیید کرده‌اند و امروز نیز کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی شده‌اند. اینها با مردم جلسه برگزار می‌کنند و این تعلقات که درون جامعه ما به وجود آمده، اشتباه است چراکه نباید همه را اغتشاشگر و فتنه‌گر بدانیم.

وی در خاتمه مشکلات اساسی کشور را ناشی از فقر، رکود، فساد و بیکاری دانست و اظهار کرد: همه‌ نمایندگانی که از مردم در 7 اسفند رأی می‌گیرند میثاق‌نامه‌شان این باشد که کنار مردم بوده و برای رفع مشکلات مردم برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
علت حمایت غرب از لیبرال ها و اصلاح طلبان