سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سفیر جدید استرالیا در تهران کیست؟


وزیر امور خارجه استرالیا، «یان بیگز» را به عنوان نماینده جدید این کشور در ایران معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا ضمن قدردانی از زحمات «پائول فولی» سفیر سابق این کشور در ایران که از سال 2013 فعالیت خود در تهران را آغاز کرده بود، «یان بیگز» را به عنوان نماینده جدید استرالیا در ایران معرفی کرد.

وزیر امور خارجه استرالیا در ادامه مطلبی که در سایت وزارت خارجه این کشور منتشر شده است، از روابط طولانی تهران و کانبرا نوشته و گفته است که ایجاد سفارت استرالیا در تهران به سال 1968 میلادی بازمی‌گردد.

همچنین اعلام شده است که کل مبادلات تجاری دو جانبه این کشور با ایران در سال 2015- 2014 بیش از 345 میلیون دلار بوده است.

وی به دلایلی که باعث تمایل استرالیا برای تعامل با ایران می‌شود نیز اشاره کرده و گفته است: مسائل مورد علاقه و نگرانی‌های مشترک از جمله مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق و همچنین چالش‌های مشترک و مهاجرت‌های غیرقانونی بین دو کشور وجود دارد.

وزیر خارجه استرالیا در معرفی سفیر جدید این کشور در ایران این طور می‌گوید: یان بیگز کارمند ارشد حرفه‌ای وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا است که تا همین اواخر سرپرست نخستین دستیار بخش امنیت بین‌المللی بود. وی پیش از این به عنوان سفیر استرالیا در ترکیه و عربستان سعودی و کاردار این کشور در بغداد خدمت کرده است و معاون نماینده استرالیا در وین و دمشق بوده است.

بیشاپ در ادامه خاطرنشان می‌کند: بیگز دارای مدرک کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل از دانشگاه ملی استرالیا و کارشناسی از دانشگاه سیدنی است.

طبق گفته‌های وزیر امور خارجه استرالیا، انتظار می‌رود سفیر جدید این کشور در ایران فعالیت خود را از ماه جولای امسال (تیر - مرداد) آغاز کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
هی بنت من.او دختر کیست؟او همسر کیست؟او مادر کیست؟