سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پاکستان از ترس درگیری‌های فرقه‌ای به میانجیگری بین ایران و عربستان روی آورده است


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «اکسپرس نیوز»، «نواز شریف» نخست‌وزیر و ژنرال «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان امروز (دوشنبه) راهی عربستان و فردا نیز به تهران سفر خواهند کرد تا برای کاهش تنش بین دو کشور منطقه‌ای تلاش کنند.

«نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان قرار است همراه با هیئت بلند پایه شامل «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش و «سرتاج عزیز» مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر در گام نخست به ریاض و پس از آن، به تهران سفر کند.

تنش‌های ایران و عربستان پس از به شهادت رساندن آیت الله شیخ «باقر النمر» در عربستان افزایش یافته است.

عربستان پس از تظاهرات در مقابل سفارت این کشور در تهران روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد و این امر به تنش‌های دیپلماتیک منجر شده است.

یکی از مقامات ارشد پاکستان در این خصوص گفت: اسلام‌آباد نمی‌تواند طرفدار هیچ یک از این دو کشور در تنش‌های موجود باشد زیرا چنین کاری برای پاکستان فاجعه بار خواهد بود.

این مقام پاکستانی فاش کرد: مقامات دولتی و نظامی پاکستان نگرانند که تنش‌های ایران و عربستان احتمال دارد جنگ فرقه‌ای در پاکستان را کلید بزند.

این در حالی است که پاکستان پس از آغاز تنش‌های ایران و عربستان، شاهد تظاهرات گسترده در حمایت و مخالفت این دو کشور بوده‌اند.

 با این حال، اسلام‌آباد هیچ راهی بدون تلاش برای کاهش تنش‌های ایران و عربستان ندارد بنابراین، نخست‌وزیر پاکستان عازم سفر به این دو کشور شده است.

در عین حال، «قاضی خلیل الله» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: اسلام‌آباد در تشدید اخیر از تنش بین ایران و عربستان سعودی عمیقا نگران است.

وی افزود: پاکستان همواره از سیاست ترویج برادری میان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی حمایت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت: رئیس ستاد ارتش پاکستان نیز با نواز شریف در سفر به ایران همراهی می‌کند.

یکی از مقامات امنیتی پاکستان در این خصوص گفت: رئیس ستاد ارتش پاکستان به همین خاطر نواز شریف را همراهی می‌کند که ابتکاری برای یک تعادل منطقه‌ای از سوی راحیل شریف در پاکستان کلید خورده است.

وی افزود: اسلام‌آباد نمی‌خواهد طرف باشد بنابراین، چنین ابتکاری را آغاز کرده است.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
5 ارتش قدرتمندِ اسلامی:پاکستان-ایران-عربستان-ترکیه-سوریه