سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کارتر: پنتاگون مصمم به حفط برتری نظامی خود بر چین است


کارتر: پنتاگون مصمم به حفط برتری نظامی خود بر چین است

تسنیم/ وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: ایالات متحده همه اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا مطمئن شود برتری نظامی خود را نسبت به چین حفظ کرده است.

به نقل از اسپوتنیک، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در سخنانی تصریح کرد: آمریکا همه اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند برتری نظامی خود را نسبت به چین حفظ نموده است.

وی در ادامه افزود: ما قطعا نگاهی به چین خواهیم داشت و اقدامات ضروری را انجام می دهیم تا مطمئن شویم قابلیت های نظامی آمریکا برتر و جلوتر از توانایی های نظامی چین است.

وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت: سیاست ما در قبال منطقه آسیا اقیانوسیه شامل تقسیم یا حذف چین یا کشور دیگری نیست. سیاست ما مبتنی بر فراگیر بودن است.

روز پنجشنبه، اشتون کارتر از ناو هواپیمابر هسته ای تئودور روزولت در دریای جنوبی چین دیدت کرد. این مساله به معنای تمایل آمریکا برای حفظ حضور نظامی خود در منطقه است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما نگران فعالیت های چین در دریای جنوبی چین هستیم. این اختلافات باید از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود. آمریکا به پرواز و دریانوردی و اجرای عملیات در هر نقطه ای از جهان که قوانین بین المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.

اقدام آمریکا در استقرار ناوشکن یو اس اس لاسن در نزدیکی سواحل مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، موجب تشدید تنش در منطقه شده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی نموده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.


ویدیو مرتبط :
پنتاگون در واکنش به مانور سپاه: به قدرت نظامی ...