سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یک نماینده مجلس از صداوسیما به دلیل برنامه "فیتیله" شکایت کرد


به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران به دلیل عملکرد رسانه ملی در پخش برنامه "فیتیله" که به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد، از مسئولان سازمان صداوسیما شکایت کرد.

دواتگری در این نامه خواستار تعقیب و مجازات مسئولان و عوامل تولید و پخش برنامه فیتیله شده است.

متن کامل نامه نماینده مراغه به دادستان عمومی و انقلاب تهران که به تحریریه خبرگزاری تسنیم ارسال شده، به شرح زیر است:

احتراماً‌ دقایق 37 تا 45 برنامه فیتیله روز جمعه مورخ 94/8/15 در توهین آشکار به مردم غیور و دلاور آذری زبان موجبات رنجش خاطر نه تنها آذری‌زبانان بلکه ملت ایران را فراهم ساخته است.

آذری‌زبانان سرمایه سترگ و بی‌بدیل ایران اسلامی است که هویت و پیشینه تاریخی و فرهنگی آنان بر کسی پوشیده نیست. دلاور مردان آذری‌زبان همواره در عرصه‌های سیاسی،‌ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و ... در عرصه‌های آزادی‌خواهی (همانند انقلاب مشروطیت و انقلاب شکوهمند اسلامی) دفاع از تمامیت ارضی کشور (نمونه بارز آن 8 سال دفاع مقدس می باشند)،‌مظهر وحدت ملی بوده تا کشور بر تندباد حوادث بیاید و کیان خویش حفظ نماید.

این افتخار بزرگی است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری،‌ مرحوم آیت‌الله علامه امینی، مرحوم آیت‌الله علامه جعفری ... که امت اسلامی حوزه علمیه ملت بزرگ ایران به ایشان می‌بالند آذری‌زبان هستند. پرفسور دکتر محمد قنادی مراغه پدر علم هسته‌ای ایران افتخار دارد که فرزند آذربایجان می‌‌باشد. مردمی که در جریان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و 8 سال دفاع مقدس ده‌ها هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی نموده است.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان رسانه ملی بایستی حرمت مردم آذری‌زبان را (مقام معظم رهبری از آذربایجان به عنوان سر ایران نام بردند) در جهت تقویت گنجینه و سرمایه ملی معطوف دارد. اصل 175 قانون اساسی نیز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به تأمین موازین اسلامی و مصالح کشور ملزم نموده و در حالی که به موجب اصل نهم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران،‌ آزادی و استقلال و وحدت ملی و تمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است.

اقدام شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران در تحقیر آذری‌زبانان و توهین آشکار با این اقدام که دو فرد به ظاهر آذری‌زبان به تعبیری به جای استفاده از مسواک از فرچه دستشویی جهت شست و شوی دهان استفاده نموده و منجر به متصاعد شدن بوی بد دهان کودک آذری‌زبان شده است به مردم غیرتمند آذربایجان،‌ برخلاف موازین اسلامی آیه 11 سوره الحجرات که می‌فرماید: ای اهل ایمان،‌ مؤمنان هرگز نباید قومی قوم دیگر را مسخره و استهزا کنند،‌ شاید آن قوم که مسخره می‌شود از خود آنان بهتر باشند.

اصول نهم و 175 قانون اساسی (نقض وحدت ملی،‌ موازین اسلامی و مصالح کشور) و منویات مقام معظم رهبری بوده بنابه مراتب در راستا اصل 67 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در برابر قرآن مجید به خدای قادر متعال سوگند یاد کرده‌ام و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد نموده‌ام پاسدار حریم اسلام و مبانی جمهوری اسلامی ایران ( من جمله صیانت از وحدت ملی و پایبند به حفظ حقوق ملت باشم مستنداً‌ به ماده 608 قانون مجازات اسلامی و با عنایت به قانون استفساریه‌ این ماده مصوب 1379 که تصریح داشته از نظر مقررات کیفری اهانت و توهین ... عبارت است از به کار بردن الفاظی که صریح یا ظاهر باشد و یا ارتکا به اعمال و انجام حرکاتی که با لحاظ عرفیات جامعه موجب تحقیر آنان شود) و به نمایندگی از ملت ایران،‌ مردم غیور آذربایجان و حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، ضمن اعلام شکایت از مسئولین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در توهین آشکار به آذری‌زبانان،‌ مردم شریف و غیور آذربایجان و موکلین اینجانب،‌ تقاضای تعقیب و مجازات مسئولان و عوامل دخیل در تولید و پخش این برنامه موهن ایضاً شناسایی ریشه‌های این اقدام توهین‌آمیز و مخل امنیت ملی تا آشکار شدن موضوع را خواستارم.

مهدی داوتگری

نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟