سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روزهای سیاه مزدوران «بلک واتر» در یمن/امارات به سفارش آمریکا نیروهایش را از یمن خارج کرد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در یمن، طی 2 ماه اخیر ده‌ها تن از مزدوران شرکت امنیتی-نظامی آمریکایی «بلک واتر» که برای همکاری با مزدوران یمنی از سوی واشنگتن و ریاض در یمن به خدمت گرفته شده بودند، کشته شدند.

این مزدوران آمریکا و عربستان از اقصی نقاط جهان و برای دستمزد روزانه یک هزار و پانصد دلار به یمن آمده‌اند و همه ماموریت آنها در این کشور ارتکاب جرائم و آزار و اذیت رساندن به ملت یمن بوده است.

این در حالی است که رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خاک این کشور را به گورستان این مزدوران سعودی-آمریکایی مبدل کرده‌اند.

جبهه تعز جایی است که مزدوران بلک واتر نامش هم لرزه بر اندام آنها انداخته است، چرا که ده‌ها تن از عناصر این شرکت امنیتی در آنجا به دست رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی از پای درآمده و اجساد آنها از طریق هواپیماهایی به عدن منتقل شده است.

در تازه‌ترین عملیات کم نظیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با عناصر بلک واتر مربوط به حمله موشکی به منطقه الصنمع در غرب الوازعیه در استان تعز می‌شود، جایی که یک خودروی زرهی امارات که حامل فرمانده ستاد کل نیروهای امارات بود هدف شلیک موشک قرار گرفت و به زخمی شدن وی و یک مزدور فرانسوی وابسته به شرکت بلک واتر منجر شد، علاوه بر اینکه سه تن از مزدوران دشمن سعودی نیز در این عملیات به هلاکت رسیدند.

مزدوران بلک واتر روزهای سیاهی را طی 2 ماه اخیر در یمن پشت سر گذاشته‌اند، در سوم ژانویه جاری شماری از عناصر این شرکت از جمله یک سرتیپ آمریکایی در حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی به گروهی از آنها در منطقه ذوباب استان تعز کشته و شماری دیگر از جمله یک فرانسوی زخمی شد.

در بیست و سوم دسامبر 2015 نیز یکی از مزدوران بلک واتر با نام «الیخاندرو تورینوس» در حمله موشکی که گروهی از متجاوزان سعودی را در منطقه ذوباب تعز هدف گرفت کشته شد.

در هجدهم دسامبر 2015 نیز شماری از مزدوران بلک واتر در تلاش برای پیشروی در تعز کشته شدند که از جمله آنها یک آمریکایی پاکستانی تبار با نام «جاوید الطاف خان» و یک مزدور دیگر با نام «صموئیل بریبوتاتانا راوندی» و همچنین یک ایتالیایی با نام «أبیتی کاربونی» و یک تبعه آفریقای جنوبی با نام «مازولو کنیاتی» بود.

در چهاردهم دسامبر 2015 رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یک آمریکایی را با نام «جورج إدغر ماهونی» از عناصر بلک واتر که در اقداماتی تروریستی در عراق دست داشت،در حمله یک موشک توچکا به باب المندب کشتند، علاوه بر اینکه یک فرمانده کلمبیایی مزدوران بلک واتر هم با نام «کارل» در این حمله کشته شد.

2 روز قبل آن یعنی در دوازدهم دسامبر 2015 یک مزدور شرکت بلک واتر در حمله توپخانه‌ای به گروهی از این عناصر در منطقه کرش استان لحج از پای در آمدند.

در یازدهم دسامبر 2015 یک هواپیمای بوئینگ بالغ بر 200 نیروی بلک واتر را به فرودگاه عدن منتقل کرد.

در نهم دسامبر 2015 یک فرمانده مکزیکی با نام «ماسیاسی باکنباه» در عملیات مزدوران بلک واتر در جبهه العمری در استان تعز کشته شد.

سید «عبدالملک الحوثی» فرمانده انقلابیون یمن هم در سخنان اخیر خود مشارکت عناصر مزدور بلک واتر با دشمن سعودی از همان روزهای نخست تجاوز علیه یمن را تایید کرد و گفت: حمله موشکی اخیر به باب المندب خون عناصر آمریکایی، اسرائیلی، سعودی، اماراتی، داعشی و القاعده‌ای را در هم آمیخت چرا که همگی در جبهه‌ای واحد هستند و طرح و نقشه‌ای مشترک را علیه یمن دنبال می‌کنند.

تحلیلگران سیاسی تاکید کردند: امارات پس از شکست در مأرب و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از نظامیانش از جمله فرزندان حاکمانش عناصر شرکت بلک واتر را اجیر کرد تا تحت فرماندهی آن در یمن جنگ کنند.

«امین حطیط» یک کارشناس امور نظامی در این خصوص گفت: امارات پس از گرفتن دستوراتی از آمریکا تصمیم به عقب کشیدن نیروهایش از یمن و جایگزین کردن نیروهای بلک واتر کرد.

وی افزود: ناتوانی نیروهای امارات در دستیابی به هیچ گونه پیشرفت یا ایجاد هرج و مرج و ناآرامی در مناطق جنوبی موجب شد که امارات به شرکت بلک واتر متوسل شود.

حطیط گفت: امارات از اقدام خود در استخدام نیروهای بلک واتر دو هدف را دنبال کرد، نخست اینکه نفوذ عربستان در جنوب یمن را ناکام گذاشته و سهم بیش‌تری از نفوذ و تثبیت موجودیت خود در مقابله با نیروهای سعودی کسب کند و هدف دوم به دست آوردن دل آمریکا با اجرای فرامین آن بود.

در تایید مشارکت شرکت بلک واتر در نبردهای زمینی در خاک یمن پایگاه «کانتر پانچ» آمریکا در گزارشی آورده است: نیروهایی مزدور با ترک ارتش‌های ملی کشورهای خود در پوشش لباس رسمی ارتش امارات برای جنگ به صحرای یمن رفته‌اند.

این پایگاه خبری گفت: شماری از این نیروها که شمار آنها به بالغ بر چهارصد و پنجاه تن می‌رسد و از اتباع مختلف مثل کلمبیا، پاناما، السالوادر و شیلی هستند، با شرکت‌های امنیتی آمریکایی خصوصی مثل شرکت بلک واتر قرار داد بسته و چند ماه پیش در امارات آموزش دیده‌اند.

کانتر پانج نوشت: آمریکا بیش از 30 هزار نظامی تبعه چهار کشور را برای مشارکت در جنگ یمن آموزش داده است، نیروهای مکزیکی هم تحت نظارت امارات در یمن جنگ می‌کنند در حالی که هشتصد مزدور کلمبیایی به صورت جدا از شرکت بلک واتر و تحت فرماندهی نیروهای امارات در یمن حضور دارند.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز از دیگر رسانه‌های غربی است که تایید کرد امارات صدها مزدور کلمبیایی و استرالیایی را به یمن فرستاده تا به نیات آن و سربازانش با نیروهای یمنی جنگ کنند.

این روزنامه با اشاره به هلاکت شش نظامی کلمبیایی در درگیری‌های استان تعز گفت: این نظامیان با شرکت امنیتی بلک واتر همکاری می‌کردند.

بر اساس اطلاعات روزنامه‌های غربی و در راس آن تایمز انگلیس «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی عهد ابوظبی چند سال پیش قراردادی را به قیمت بالغ بر 500 میلیون دلار با شرکت بلک واتر امضا کرد.

بر اساس قرارداد مذکور، شرکت بلک واتر ماموریت‌هایی شامل حفاظت از خطوط لوله انتقال نفت، آسمان خراش‌ها و حمایت لجستیک از ارتش امارات و رفع نیازهای امنیتی داخلی در امارات را برعهده داشت.

بر اساس گزارش شبکه خبری ولتیر ایتالیا شماری از عناصر بلک واتر در ابوظبی در سرکوب انتفاضه مردمی در بحرین مشارکت داشتند.

«بلک واتر» نام قدیمی شرکتی است که امروزه «آکادمی» نامیده می‌شود و شعار آن «نخبه پروری و حمایت اعتماد ساز» است، ماموران بلک واتر مزدوران جنگی هستند و پرچم آن ردپای سیاه حیوانی وحشی در میان نشانه قرمز هدف گیری تفنگ است.

اگرچه تاریخ تاسیس شرکت امنیتی و نظامی «بلک واتر» به سال 1997 بازمی‌گردد، اما در زمان تجاوز ارتش آمریکا به افغانستان و عراق در سال‌های 2001 و 2003، فعالیت‌های بلک واتر رونق بیشتری یافت.

«بلک واتر» را باید یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی نظامی در دنیا دانست که بسیاری از ماموریت‌های حساس پنتاگون و سازمان سیا را برعهده دارد.

با آغاز هزاره سوم و پس از واقعه 11 سپتامبر 2001، سردمداران و استراتژیست‌های کاخ سفید به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین صلح و منیت جهانی، بر دامنه لشگرکشی‌های خود در نقاط مختلف دنیا افزودند و افغانستان و عراق دو منطقه در خاورمیانه بودند که در معرض تجاوزات نظامی گسترده‌ ارتش آمریکا قرار گرفتند.

بلک واتر مدت کوتاهی پس از 11 سپتامبر، قراردادی 5٫4 میلیون دلاری برای تأمین امنیت مقر سیا در کابل با دولت آمریکا امضا کرد و سپس با اشغال عراق از سوی آمریکا، قراردادی 27 میلیون دلاری برای تأمین امنیت «پل برمر»، فرماندار نظامی عراق با پنتاگون امضا کرد.

در دوران اشغال عراق توسط ارتش آمریکا، شرکت بلک واتر در نقش ماشین ترور و آدم‌کشی واشنگتن ظاهر شد و در حدود 195 عملیات تروریستی را در خاک عراق ترتیب داد. بنابر گزارش‌های مخابره شده از جنگ عراق، صدها تن از غیرنظامیان این کشور قربانی توحش مزدوران بلک واتر شده‌اند، مزدورانی که به استناد گزارشات شاهدان عینی در حین ارتکاب جنایت‌های خود حالت عادی نداشته و مست بودند.

اما شاید بتوان اوج جنایت‌های مزدوران بلک واتر در عراق را حادثه 16 سپتامبر2007 دانست؛ در این واقعه ماموران بلک واتر  با شلیک به سوی مردم غیرنظامی در میدان نیسور بغداد 17 تن را به قتل رساندند، عاملان این قتل عام علت تیراندازی به مردم را تهدید علیه جان خود عنوان کردند. این در حالی است که نتایج تحقیقات و شهادت حاضران حکایت از شروع بی دلیل تیراندازی از سوی مزدوران بلک واتر داشت.

نکته جالب آنکه، دادگاه فدرال آمریکا در جریان محاکمه عاملان این جنایت، رای به تبرئه پنج کارمند شرکت بلک واتر داد؛ رای‌ای که اعتراض گسترده محافل حقوق بشری دنیا را به همراه داشت.

انتهای پیام/

http://fna.ir/K1BOBR


ویدیو مرتبط :
مجاهدان انصار الله یمن- فریاد مرگ بر آمریکا در یمن