آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



میز اردور/ دسر زعفرانی (پاناکوتای زعفرانی)


آخرین خبر/ چی لازم دارم:
شیر ۳ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
خامه ۱ بسته
پودر ژلاتین ۳ قاشق سوپ خوری
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
زعفران به مقدار لازم

چطوری درست کنم:
۱- پودر ژلاتین رو با آب سرد حل کردم و روی حرارت غیر مستقیم به روش بن ماری حسابی حل کردم تا مایع شفافی ایجاد بشه. (روی بخار کتری بزاریدش)
۲- شیر ، زعفران ، شکر رو توی قابلمه میریزم و میزاریم تا به جوش بیاد. اگه رنگ زعفران خوشرنگ نبود باید با اضافه کردن زعفران اونو به رنگ دلخواهمون برسونید.
۳- وقتی به جوش اومد گلاب و وانیل رو اضافه میکنیم. گلاب رو اگه از اول بریزید هم بوش میره و هم تلخ میکنه مواد رو. حالا ژلاتین رو که هم دما است با شیرمون به مواد اضافه میکنیم و میزاریم تا حسابی خنک بشه.
۴- نوبت باز کردن خامه است. کمی خامه رو میزنیم تا باز بشه . نیازی نیست زیاد فرم بگیره.
۵- وقتی دمای خامه و دسر یکی شد خامه رو به مواد اضافه میکنیم. بهتره اول یک کم مواد رو توی خامه بریزید و وقتی رقیق شد باقی مواد رو اضافه کنید و خوب هم بزنید. اگه هم دما نباشن خامه میبره!
۶- و تو قالب مورد نظر میریزیم و در یخچال مى گذاریم


ویدیو مرتبط :
دسر کرم زعفرانی