سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مذاکره ایران با یک شرکت اروپایی برای تولید توربین های کلاس F


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هوشنگ فلاحتیان در نشست تخصصی "رشد بهره‌وری در صنعت برق" که امروز در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر تلاش کردیم تا به سمت احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی گام برداریم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه استفاده از نیروگاه‌های سیکل ترکیبی بهره‌وری در سوخت و انرژی را به همراه دارد، گفت: با یکی از شرکت اروپایی برای تولید توربین‌های گازی کلاس f در کشور مذاکرات اولیه انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر توربین‌های کلاس E در کشور تولید می‌شود، ولی توربین‌های کلاس F در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی قادر است میزان بهره‌وری انرژی را بیش از 50 درصد افزایش دهد.

فلاحتیان با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای تبدیل نیروگاههای سیکل ساده به سیکل ترکیبی گفت: سرمایه‌گذارانی که در این بخش سرمایه‌گذاری کنند به میزان سوخت صرفه‌جویی شده می‌توانند معادل ریالی آن را دریافت کنند.

وی ادامه داد: متوسط راندمان نیروگاه‌های کشور در حال حاضر 37 درصد است که تا سه سال آینده بیشتر نیروگاه‌های گازی کشور بایستی به سیکل ترکیبی تبدیل شوند تا بتوانیم راندمان نیروگاه‌ها را به 45 درصد افزایش دهیم.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: در بودجه سال 95 منابع عمومی به بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع تخصیص خواهد یافت و اگر زیرساخت‌های اساسی اجرایی شود، تلفات شبکه فوق توزیع کشور از 3 درصد به 2 درصد کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: میزان تلفات شبکه برق ایران در سال 92، حدود 15 درصد بود که با تلاش فراوان توانستیم این میزان را در پایان سال 93 به 12.9 و در حال حاضر به 11 درصد برسانیم.

فلاحتیان خاطرنشان کرد: با مدیریت بهینه در سامانه اندازه گیری قادر خواهیم بود تا سال آینده این رقم را به 5 یا 6 درصد که میزان تلفات کشورهای توسعه یافته است، برسانیم.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه در کشورهای در حال توسعه شبکه برق هوشمند است و ما در تلاشیم تا شبکه برق کشور را هوشمند کنیم، گفت: تاکنون با تولیدکنندگان کنتور مذاکراتی در خصوص تولید کنتورهای هوشمند داشته‌ایم و بایستی کنتورهای هوشمندی طراحی و ساخته شود که قابلیت برقراری ارتباط با یکدیگر را داشته باشند تا چنانچه بنا به هر دلیلی یک پیمانکار نتواند در سال بعد در مناقصه برنده شود، کنتورهای پیمانکار بعدی، با کنتورهای قبلی سازگار بوده و خللی در سامانه توزیع برق ایجاد نشود.

وی افزود: درصدد هستیم از اوایل سال 95 تمام کنتورهایی که جدید نصب می شوند هوشمند باشند و به مرور زمان کنتورهای قدیمی نیز با کنتورهای هوشمند تعویض شود.

معاون وزیر نیرو گفت نیروگاه های قدیمی با راندمان 20 درصد یا کمتر به زودی از مدار تولید خارج شده و بازنشسته می شوند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تولید توربین بادی دوستدار پرندگان توسط یک شرکت تونسی-۱