ساماندهی آبشوران کرمانشاه کند پیش می‌رود


مجری پروژه ساماندهی آبشوران کرمانشاه گفت: آهنگ اجرای پروژه ساماندهی آبشوران کند است و چاره‌ای جز این نداریم.

رضا بیگوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اینکه ساماندهی آبشوران از سال 91 از شرکت آب و فاضلاب شهری به شرکت آب منطقه‌ای سپرده شد، اظهار کرد: هدف از ساماندهی آبشوران سرپوشیده کردن آن نیست.

وی ادامه داد: هدف ما از ساماندهی آبشوران این است که این رودخانه دیگر منظر زشت گذشته را نداشته باشد و مسیر آب و فاضلاب در آبشوران جدا شود.

بیگوند کل مسیر اجرای پروژه را 14 هزار و 400 متر اعلام کرد.

مجری پروژه ساماندهی آبشوران کرمانشاه با بیان اینکه اکنون کار ساماندهی آبشوران در چهار فاز در دست اقدام است، تاکید کرد: این چهار فاز پیشرفت‌های فیزیکی مختلفی دارند.

بیگوند افزود: یک قسمت بالا دست میدان آزادگان است که کار در این نقطه تمام شده و پیشرفت فیزیکی آن 100 درصدی است.

وی قطعه زیری میدان آزادگان را قطعه بعدی این پروژه دانست و افزود: به دلیل مسائل ترافیکی امکان بازکردن زمین این مسیر را نداشتیم و به همین دلیل از روش "لوله‌رانی" استفاده کردیم که کار در این مسیر هم 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و احتمالا تا تابستان سال آینده تمام خواهد شد.

به گفته مجری ساماندهی آبشوران، قطعه بعدی از میدان آزادگان تا سه راه برق به اضافه محدوده سراب قنبر است که در این مسیر هم کار 12 درصد پیشرفت دارد.

مجری پروژه ساماندهی آبشوران کرمانشاه قطعه میدان وزیری تا تلاقی رودخانه "قره‌سو" را نیز قطعه نهایی دانست که اکنون حدود 30 درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به اینکه با این روند تخصیص اعتبار نمی‌توان هیچ زمان دقیقی را برای اتمام پروژه اعلام کرد، افزود: سال 91 مقرر شد این پروژه طی سه سال و با تخصیص 200 میلیارد تومان اعتبار به اتمام برسد.

بیگوند کل اعتباری که تا کنون به ساماندهی آبشوران اختصاص یافته را حدود 50 تا 60 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآوری کرد: برآورد 200 میلیارد تومانی اولیه برای این پروژه قطعا تاکنون بیشتر شده است.

مجری پروژه ساماندهی آبشوران کرمانشاه تاکید کرد: تاکنون به اندازه همین بودجه اختصاص یافته کار شده و فقط یک بدهی 1.5 میلیاردی به پیمانکاران داریم که با تخصیص اعتبار نیمه دوم سال آن را پرداخت خواهیم کرد.

بیگوند اظهار کرد: اجرای این پروژه مشکلاتی دارد که روند کار را کند کرده و مهمترین آن عدم همکاری راهنمایی و رانندگی است.

وی از اینکه راهنمایی و رانندگی اجازه عبور خودروهای سنگین که در این پروژه کار می‌کنند را نمی‌دهد انتقاد کرد و ادامه داد: پیمانکاران مجبورند روزانه پول پرداخت کنند و مجوز بگیرند.

به گفته مجری ساماندهی آبشوران، مشکل دیگر سکونت مردم در حاشیه رودخانه است که در ساعت استراحت مردم نمی‌توان کار کرد و در سایر ساعات هم ترافیک اجازه کار نمی‌دهد.

بیگوند با اشاره به اینکه قرار بود همزمان با کار شرکت آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب شهری هم برای اجرای خطوط جمع‌آوری فاضلاب اقدام کند، ادامه داد: تاکنون در این بخش اقدامی انجام نشده و امسال 20 میلیارد تومان اعتبار به این منظور به شرکت آب و فاضلاب داده شده، اما کاری صورت نگرفته است.

وی در پایان در خصوص پای کار آمدن قرارگاه خاتم برای اجرای این پروژه نیز افزود: اطلاع دقیقی در این خصوص ندارم و مشخص نیست دقیقا چه کاری قرار است انجام شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رود خانه زاینده رود - زاینده رود دات نت