مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



اتاق فرماندهی ستاد اربعین در مرز شلمچه راه اندازی شد


به گزارش شیعه آنلاین ، ولی‌الله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر، اظهار داشت: ورودی‌ پایانه مرزی شلمچه و ورودی تجاری منطقه آزاد اروند در مرز بین‌المللی شلمچه با 80 کانتینر تفکیک شده‌ ونیز برنامه‌ریزی‌ها بر اساس تأمین و افزودن 80 کانتینر دیگر از سوی اداره کل بندر و کشتیرانی  انجام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه آزاد اروند به‌ عنوان متولی پایانه مرزی شلمچه به شمار می‌رود در جهت ایجاد امکانات و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی نسبت به راه‌اندازی یک موکب و 40 چشمه سرویس بهداشتی اقدام خواهد کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه اتاق فرماندهی ستاد اربعین حسینی شهرستان خرمشهر در پایانه بین‌المللی شلمچه راه‌اندازی و تجهیز شد، بیان کرد: سرپرست شهرداری خرمشهر به‌ عنوان شهردار منطقه انتخاب شده که بر این اساس 4 شهردار دیگر تحت نظر وی در جهت همکاری و مشارکت نسبت به برگزاری مراسم اربعین فعالیت خواهند داشت.

وی با عنوان اینکه یکصد و50 نیروی خدماتی شهرداری خدمت‌ به زائران اربعین حسینی تا نقطه صفر مرزی را بر عهده دارند، بیان کرد: 2 درمانگاه موقت در نظر گرفته شده که به همین دلیل یک درمانگاه در موقعیت استان تهران و یک درمانگاه دیگر در پایانه مرزی شلمچه تا پایان هفته مستقر خواهد شد.

حیاتی با اشاره به اینکه بیش از 460 چشمه سرویس بهداشتی در مسیر 11 کیلومتری پل نو تا مرز شلمچه تدارک دیده شده است، عنوان کرد: ظرفیت اسکان موقت زائران اربعین حسینی در موقعیت‌ موکب‌های تعیین‌شده 5 هزار نفر و در یادمان شلمچه 3هزار نفر برآورد شده که پیش از اربعین ایجاد می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود در اربعین حسینی امسال بیش از 2 میلیون زائر از مرز بین‌المللی شلمچه تردد کنند.


ویدیو مرتبط :
مرز شلمچه تا اربعین برای خروج زوار حسینی باز است