سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون شهردار تهران: از لحاظ قانونی جایگاهی دربحث برج میدان آزادی نداریم


میزان/ مجتبی عبداللهی،معاون شهردار تهران در خصوص اظهار نظر خود مبنی بر اینکه متولی برج آزادی شهرداری نیست گفت: از نظر نگهداری، برج آزادی دست وزارت ارشاد و بنیاد رودکی است.

وزارت ارشاد از شهرداری تهران درخواست کرد تا به موضوع برج آزادی کمک کند، این موضوع در شورا تصویب شد و شهرداری برای کمک به این برج اعتبار 10 میلیارد تومانی برای بازسازی در نظر گرفت.

وی افزود:چند روز پیش گفته شد سقف برج آزادی ریخته، سقفی نریخته است. کف برج آزادی در3-2 سال اخیر به طبقات منفی یک و دو نم می داد.چند ماه پیش در بازدیدی که از منطقه 9 داشتم، برج را بازدید کردم. قسمت‌هایی از سقف کاذب در طبقه منفی یک ریخته بود. این سازه کاملا بتنی است، بتن که نمی ریزد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران دررابطه با سخن برخی که کندی روند بازسازی و اهمال کاری را دلیل بروز این اتفاق عنوان کردند توضیح داد: کار تعمیرات برج آزادی زیر نظر معاونت فنی عمرانی شهرداری انجام میشود، من در جریان ریز کارها نیستم که بگویم اهمال کاری شده است نه. حال اینکه چه اتفاقی افتاده که برخی این مساله را عنوان می کنند، باید دید چه شده و بررسی کرد.

عبداللهی در پاسخ به سخنان مسئولان ارشاد که شورا و شهرداری را در زمینه برج آزادی مسئول دانستند گفت:ما زمانی مسئولیم که مدیریت یک سازه دراختیار ما باشد و تصمیم گیرنده باشیم. وقتی از لحاظ قانونی جایگاهی نداریم،تکلیفی نداریم، چه چیزش به عهده ما است؟ زمانی باید کاری را از من بخواهید که مسئولیت اش به عهده ام باشد و کار تحویل من باشد.ما رفتیم آنجا که کمک کنیم.ارشاد از ما کمک خواست، شورا پیگیری و تصویب کرد و اعتبارش را شهرداری گذاشت.یک شرکت عمرانی خوب و قوی و یک مشاور فنی گذاشته شد تا یکی کار عمرانی کرده و دیگری نظارت کند.

وی افزود: ارشاد باید بیاید تشکر کند، ما به عنوان جایگاه شهرداری که تیم مهندسی وعمرانی و توانش را داریم، برای کمک کار آمدیم.عوض اینکه بیایند تشکر کنند، تازه باید جواب هم بدهیم.شهرداری آمده تا به بازسازی کمک کند.

در بارش‌های اخیر تهران،هیچ جا آبگرفتگی نداشتیم

معاون شهردار با تاکید بر این مطلب که در بارش های اخیر تهران،هیچ جا آبگرفتگی نداشتیم اظهار کرد:گاهی در خیابانی شیب آسفالت در نیامده و گود است و آب در آن جمع میشود، به آن آب ماندگی می گویند.شاید در نقطه ای آب ماندگی داشتیم اما آبگرفتگی نداشتیم.اگر آبی هم از نهر و جوی بیرون زده یا ناشی از حجم میزان بارش بوده یا از گیر کردن زباله ها در جوی و کانال ها است.
وی افزود:امسال دفعات بیشتری برنامه لایروبی را در طرح هایمان داشتیم و در این زمینه مشکلی نداریم.

در 3-2 سال گذشته در 6000 نقطه از شهر اصلاح هندسی انجام دادیم

عبداللهی اظهار کرد: در 3-2 سال گذشته در 6000 نقطه از شهر اصلاح هندسی انجام دادیم . در نقاط مختلف گرفتگی‌های متعددی داشتیم ،میزان آب گرفتگی‌ها نسبت به این اصلاحات به شدت کاهش پیدا کرده است. ولی مواقعی هست که آنقدر باران و آب زیاد است که در خیابان ولیعصر از جوی و نهر بیرون می‌زند و به خیابان می آید .آن موقع میزان بارش زیاد است و نهر جواب نمی دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری مثلا نهر خیابان ولیعصر را تعریض نمی کند که در بارش های شدید، سر ریز نداشته باشد تصریح کرد:باید شبکه های زیر زمینی تکمیل شود تا آب به شبکه‌های زیر زمینی رفته، در زمین فروکش کند و از مجموعه شهر بیرون برود.موضوع اینکه این نهر ها را بزرگ یا اصلاح کنیم نیست، چون شکل این نهرها در برخی خیابان ها مشخص است.

نیروی‌های شهرداری در سطح شهر به صورت آماده باش حضور دارند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: نیروها در نقاط مختلف شهر و ورودی‌های کانال‌های زیر زمینی که سابقه آبگرفتگی دارند و مسیر آب یکدفعه تغییر می‌کند، حضور دارند . اگر شرایط حادی باشد ما مدیریت مان خوب است و مشکلی نداریم.

آبگرفتگی باعث ترافیک در روزهای بارانی پایتخت نبود

وی در خصوص ترافیک شدید ایجاد شده طی بارش های اخیر پایتخت گفت: ممکن است در برخی نقاط آب ماندگی داشتیم اما آبگرفتگی نبوده و آبگرفتگی باعث ترافیک نشد. قطعا باران می آید و باعث کاهش سرعت ماشین‌ها و کند شدن عبور و مرور می‌شود.زمانی که هوا سرد است و بارش زیاد است مردم بیشتر از ماشین شخصی استفاده می‌کنند. باید در این زمینه توصیه و اطلاع رسانی شود تا روزهایی که بارش باران وبرف داریم، مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.


ویدیو مرتبط :
نورپردازی زیبای برج میدان آزادی تهران