سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هزینه جنگ سوریه حدود ۶۸۵ میلیارد دلار است


هزینه جنگ سوریه حدود ۶۸۵ میلیارد دلار استتسنیم/ پایگاه خبری «سی.بی.اس» استرالیا با انتشار گزارشی هزینه جنگ سوریه را حدود ۶۸۵ میلیارد دلار برآورد کرد.

پایگاه خبری سی‌بی‌اس استرالیا در گزارشی اعلام کرد که در صورت توقف جنگ سوریه در سال جاری، حدود 922 میلیارد دلار استرالیا معادل حدود 685 میلیارد دلار آمریکا هزینه اقتصادی جنگ سوریه از جمله رفع نیازهای بشری در این کشور خواهد بود؛ یعنی 140 برابر بیشتر از ارزیابی سازمان ملل متحد و کشورهای ارایه کننده کمک به سوریه.

در این گزارش، هزینه اقتصادی جنگ را در صورت ادامه آن تا سال 2020 تا 1.3 تریلیون دلار آمریکا برآورد شده است.

به نوشته شبکه العالم، برآوردهای بانک جهانی در ماه فوریه نیز حاکی است: هزینه جنگ سوریه به 35 میلیارد دلار رسیده که شامل ضررهای اقتصادی است که به سوریه و پنج کشور مجاور یعنی عراق، مصر، لبنان، اردن و ترکیه وارد آمده و دارای سطوح مختلفی است.

این گزارش علاوه بر تاثیرپذیری کشورهای مجاور به ویژه لبنان از جنگ سوریه، همچنین به کاهش 45 درصدی سرانه تولید ناخالص داخلی برای هر نفر به نسبت زمان قبل از جنگ اشاره کرد. سرانه تولید ناخالص داخلی لبنان نیز که باید به 35 درصد می رسید تحت تاثیر جنگ سوریه کاهش یافت.

گزارش بانک جهانی نیز حاکی است کشورهای همسایه سوریه فشار سنگینی را بر بودجه خود تحمل می‌کنند و اقتصادشان با دشواری‌هایی روبروست به طوری که هزینه سالیانه پناهندگان در لبنان فقط 2 میلیارد و 500 میلیون دلار است.

این گزارش حاکی است، متوسط سن امید به زندگی در سوریه 15 سال کاهش یافته و به 55 سال و 4 ماه یعنی کمتر از متوسط عمر در سودان جنوبی یعنی 56 سال رسیده است.

در بخش آموزش نیز به طور غیر مستقیم در کل 24.5 میلیون سال تحصیلی به آن خسارت وارد شده است؛ یعنی 5 میلیون دانش آموز هر کدام تقریبا 5 سال تحصیلی آسیب دیدند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
آیا میلیونها دلار هزینه شده،تاویدئو بی ارزش اپلود کنیم؟