سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تلاش برای لغو قانون ریشه کنی بعث در عراق


تسنیم/ زمزمه‎ های مطرح شده از سوی برخی برای لغو قانون ریشه کنی بعث به بهانه آشتی ملی در عراق واکنش‎ هایی را به دنبال داشته است.

یکی از قانون هایی که پس از سقوط رژیم بعث در عراق مطرح شد قانون ریشه کنی بعثی بود که در سال 2008 این قانون به عدالت و مساله(برقراری عدالت و بازجویی) تغییر نام پیدا کرد.

زمزمه‎های لغو این قانون به بهانه مشارکت دادن همه طیف ها در روند سیاسی و آشتی ملی هر از گاهی از سوی برخی گروه‎های سیاسی مطرح می شود.

لیث السرای یکی از نویسندگان و روزنامه نگاران عراقی در این باره به المسله گفت: قانون ریشه کنی بعث یا تغییر یافته آن بازجویی و عدالت یکی از قوانین مهم برای عدم بازگشت بعثی‎هاست. وی افزود: نباید به هیچ عنوان به بعثی‎ها اجازه بازگشت داده شود.

فلاح الیاسین فعال مدنی عراقی در این باره اعلام کرد: این که برخی خواستار لغو قانون بازجویی و عدالت هستند فاجعه بزرگی محسوب می‎شود.آنها جواب خون شهیدان انتفاضه و گورهای دسته جمعی را چگونه می‎دهند؟

صالح حسن یکی از عراقی هاست که پدرش به دست بعثی ها در دهه نود اعدام شده و جسدش را در سال 2003 در گور دسته جمعی یافته اند.

وی به المسله گفت: نباید جنایات رژیم سابق بعث عراق فراموش شود و باید با تلاش افرادی که به دنبال بازگشت به روند سیاسی عراق پس از لغو قانون ریشه کنی بعث هستند، مقابله شود.صالح حسن افزود: ملت در برابر این تلاش‎ها تا ابد دست بسته نمی ماند.

محسن عبدالله مهندس عراقی نیز در گفتگو با المسله بیان کرد: بعثی‎ها عامل همه بدبختی‎های عراق هستند.آنها عامل فساد، سرقت، تخریب اقتصاد، خونریزی و ذبح کننده عراقی‎ها هستند.

حسن سالم نماینده پارلمان عراق در این باره به الغدپرس گفت: ما در برابر هر تلاشی برای حذف قانون ریشه کنی بعثی ها خواهیم ایستاد.کسانی که خواستار لغو این قانون هستند خائن به ملت عراق و شهیدان پایگاه اسپایکر هستند.

وی افزود: همه مشکلات و چالش های امنیتی عراق به سب


ویدیو مرتبط :
جنایات حزب بعث عراق در حق کردهای عراق