نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری؛ راهی برای شناسایی فرصت‌ها


شرکت تجارت الکترونیک اول از جمله شرکت‌هایی است که در حوزه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک فعالیت دارد. این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ با تمرکز بر برقراری ارتباط بین دو بنگاه اقتصادی آغاز کرده و روی نرم‌افزارهای دیگری از جمله نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری پیام گستر نیز کار کرده است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، سعید یعقوبی مدیر روابط عمومی و تبلیغات شرکت تجارت الکترونیک اول تولیدکننده نرم‌افزار CRM پیام گستر در توضیح فعالیت این شرکت گفت: گروه شرکت‌های تجارت الکترونیک اول از شرکت‌های مختلفی تشکیل شده و محصولات و خدمات متفاوتی را ارایه می‌دهد که یکی از آن‌ها نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری پیام گستر و دیگری وب‌سایت تجارت B2B یا بین بنگاهی پرتال اول است که در واقع اولین محصول شرکت و شاید علت پیدایش گروه تجارت الکترونیک اول هم باشد.

وی افزود: این وب‌سایت اولین و بزرگ‌ترین سایت در زمینه داد و ستد کسب و کارها با یکدیگر در ایران است. سپتا یا ساماندهی پردازش توسعه ایرانیان نیز از دیگر شرکت‌های گروه است که کار طراحی و توسعه نرم‌افزارها به صورت سفارشی را برای بانک‌ها و دیگر شرکت‌ها برعهده دارد. همچنین تجارت الکترونیک اول از استارت آپ‌های مختلفی هم پشتیبانی می‌کند؛ برخی از آن‌ها در مرحله بهره‌برداری و برخی بسیار نو پا هستند و تقریبا تمام محصولات به همین شکل توسعه پیدا کردند.

یعقوی درباره اینکه نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری پیام‌گستر چه امکاناتی را ارایه می‌دهد، گفت: نرم‌افزار پیام گستر یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری است که امروز به جرات می‌توانم بگویم که پرفروش‌ترین و البته جامع‌ترین نرم‌افزار CRM کشور است. صفر تا ۱۰۰ تولید نرم‌افزار را خودمان انجام داده‌ایم. این محصول در حال توسعه است و به زودی پیام گستر ۳ با امکانات بسیار ویژه از جمله اپلیکیشن اندروید را روانه بازار خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: از آن‌جایی که این نرم‌افزار ماژول محور بوده، به راحتی توانسته به نیازهای مختلف مشتریان پاسخ بدهد و با توجه به نیاز و هزینه‌ای که مشتریان برای نرم‌افزار در نظر گرفته‌اند، خرید می‌کنند. این نرم‌افزار کلیه فرایندهای در ارتباط با مشتری یک شرکت را پوشش می‌دهد، از جمله کلیه فرایندهای تبلیغات و بازاریابی، فروش، مدیریت ارتباط با مشتری و سایر نیازهای شرکت را به شکل مشتری محور مدیریت می‌کند.

یعقوبی گفت: اگر بخواهم به برخی جزییات این نرم‌افزار جامع اشاره کنم می‌توانم مدیریت فاکتور یا پیش فاکتور، مدیریت چرخه یا فرآیندهای سازمانی‌، مدیریت ارسال ایمیل، فکس، اس ام اس، وایبر و تلگرام، مدیریت فرم و مدیریت بانک اطلاعاتی مشاغل پرتال اول با ۲۴۰ هزار فیلد را نام ببرم. امکان دیگری که برای صاحبان کسب و کار ایجاد می‌کند این است که می‌تواند فرصت‌های گمشده در کسب و کار را شناسایی کند. در واقع بسیاری از کسب و کارها نمی‌دانند مشتریان‌شان در چه مرحله از فرایند فروش خارج شده و مشکل از کجا بوده یا پرسنل را رصد کنند. همچنین ساختار لایه‌ای این نرم‌افزار برای هر یک از پست‌های سازمانی ویژگی‌های خاص خودشان را ایجاد می‌کند و گزارش‌هایی را بسته به نیاز هر کاربر ارایه می‌دهد. به صورت کلی هدف پیام گستر این است که با کمترین فعالیت بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. این نرم‌افزار امکان اتصال به برخی از نرم‌افزارهای مالی که با آن‌ها رایزنی داشته‌ایم را دارد و به راحتی امکان ثبت و مدیریت اسناد را می‌دهد.

وی درباره ارتباط با مشتری در این شرکت گفت: یکی از دلایل موفقیت نرم‌افزار پیام گستر این است که ما سعی کردیم ابتدا کلیه نیازهای خودمان را با نرم‌افزار تولیدی خودمان برطرف کنیم و هنوز هم این توسعه ادامه دارد. از این رو نرم‌افزار از دقت بالایی برخوردار بوده و کارایی بسیار مناسبی ارایه می‌دهد. خیلی مواقع نیاز به ماژول جدید حس می‌شود و ماژول را تولید و به آن اضافه می‌کنیم. یکی از دلایل اینکه این نرم‌افزار جامع است را می‌توان با نمونه شرکت خود ما که کلیه فعالیت‌های آن با این نرم‌افزار صورت می‌گیرد ثابت کرد.

یعقوبی یکی از چالش‌های شرکت را پیدا کردن کارمند خوب به‌خصوص در حوزه آی تی و توسعه دانست و گفت: پیدا کردن کارمند متخصص و با تجربه در حوزه‌های مختلف نرم‌افزار خیلی دشوار است، مشکل بعدی بحث کپی رایت است که در کشور ما وجود دارد و مشکل نخست را نیز دامن زده است.

وی در ادامه بیان کرد: ما به عنوان شرکت ارایه دهنده نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری باید در ارایه خدمات سرآمد هم باشیم و همواره هدفمان این بوده که مشکلات مشتری حتما حل شود. مشتری تمامی دارایی یک شرکت است. تمام تلاشمان این بوده که مشتریان وفادار داشته باشیم.

یعقوبی درباره آینده این شرکت گفت: کار تولید نرم‌افزار در این کشور بسیار سخت است و هر کسی که می‌خواهد وارد این حوزه شود باید این موضوع را بداند که کار ساده‌ای نیست و شرکت‌ها برای آینده خود باید برنامه‌ریزی و استراتژی بسیار دقیقی داشته باشند. در غیر این‌صورت موفقیت امکان‌پذیر نیست. در این حوزه تعداد شرکت‌هایی که به‌وجود می‌آیند و خیلی زود از بین می‌روند، بسیار زیاد است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
علی خویه، مدیریت ارتباط با مشتری،CRM، کلینیک مدیریت روابط به مشتری، آکادمی مدیریت ارتباطات مشتریان،تکنیک های رضایت سنجی