ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



استناد به ماده 989 و کارت قرمز به مدیران گرین‌کارتی


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اواخر اسفندماه سال گذشته بود که طرح دوفوریتی تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها در مجلس کلید خورد. بعد از اتفاقاتی که در خصوص فسادهای چندهزار میلیاردی در کشور رخ داد مجلس این موضوع را در دستور کار قرار داد و در نهایت هم ورود به بحث دو تابعیتی‌ها در مشاغل مختلف مورد بررسی قرار گرفت که ورزش هم مستثنی از این امر نیست.

بعد از این اتفاقات، سازمان بازرسی به ورزش ورود کرد و با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش عدم استفاده از دو تابعیتی‌ها را متذکر شد. در قدم اول حیدر صادقی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش به خاطر دو تابعیتی بودن (ایران و کانادا) از سمت خود برکنار شد. دومین موردی که باعث شد تا سازمان بازرسی نشان دهد عزم خود را جزم کرده تا ورزش را از حضور دو تابعیتی‌ها پاک کند برکناری ایلخانی‌زاده رئیس فدراسیون چوگان بود که تابعیت کشور آمریکا را نیز دارد.

ماده 989 قانون مدنی بر این نکته تاکید دارد که ایرانیانی که تابعیت دوگانه دارند نمی‌تواند حتی در قالب یک کارمند شغلی داشته باشند.

* مدیران گرین‌کارتی سلب مسئولیت می‌شوند

بعد از ورود جدی سازمان بازرسی به این امر، نهادهای نظارتی افرادی را که گرین‌کارت (اقامت آمریکا) و PR (اقامت کانادا) دارند را نیز در برنامه قرار دادند و اعلام کردند این افراد نیز حق داشتن مشاغل حساس را ندارند. رئیس، دبیرکل، نایب رئیس (مردان و زنان)، خزانه دار و حتی مدیر روابط عمومی در فدراسیون های ورزشی مشاغل حساس ورزشی محسوب می‌شوند.

نهادهای نظارتی در حالی به این موضوع ورود کرده‌اند که در ایران مدیران ورزشی زیادی هستند که گرین کارت دارند و در فدراسیون‌ها مشغول به کار هستند. با توجه به اینکه ریاست فدراسیون جزو مشاغل حساس به شمار می‌رود، بر اساس قانون روسای فدراسیونی که گرین‌کارت دارند نمی‌توانند به کار خود در این شغل ادامه دهند.

* رئیس بسکتبال یک مدیر گرین‌کارتی!

در حالی نهادهای نظارتی ورود خود را به این موضوع جدی کرده‌اند که وزارت ورزش در ثبت‌نام از ریاست فدراسیون‌ها اصلا این موضوع را مورد بررسی قرار نداده است. حالا این سوال پیش می‌آید که فدراسیونی که رئیس دو تابعیتی و یا گرین‌کارتی دارد و باید از سمت خود استعفا دهد، تکلیف فدراسیون و ورزشکارانش چه می‌شود؟ یکی از این موارد فدراسیون بسکتبال است.

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال یکی از مدیرانی است که گرین‌کارت دارد و حالا که نهادهای نظارتی موضوع گرین کارت و PR را در دستور بررسی قرار داده‌اند موقعیت وی نیز به عنوان رئیس فدراسیون به خطر می‌افتد.

مشحون در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که سازمان بازرسی در این خصوص نامه‌ای به شما زده یا خیر، گفت: خیر، اما اگر آنها هر دستوری بدهند من انجام می‌دهم.

البته غیر از مشحون مدیران دیگری در ورزش هستند که مشمول این قانون می‌شوند و به زودی اسامی آنها در لیستی منتشر خواهد شد. باید دید وزارت ورزش در آینده عدم استفاده از مدیران دو تابعیتی و یا مدیرانی را که گرین‌کارت و یا PR دارند را در آیین‌نامه انتخاباتی فدراسیون‌ها لحاظ می‌کند یا خیر؟

انتهای پیام/ر

http://fna.ir/9JXXSG


ویدیو مرتبط :
لامپ کارتی جیبی مانند یک کارت