سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وام های ترجیحی کمک و حمایت بزرگی به صنعتگران حوزه دریا است


مسعود پیمان زاده روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری هفدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریا نوردی در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مورد شرایط پسا تحریم و علاقه مندی کشورهای خارجی به حضور در بازار ایران و سرمایه گذاری در حوزه صنایع دریایی گفت : جذابیت بازار ایران سبب شده هجومی از سوی شرکت های خارجی در این حوزه صورت بگیرد اما از آنجا که بحث تحریم ها و برجام هنوز قطعی نشده است شرکت ها هم در نمایشگاه هفدهم به صورت مشترک شرکت کرده اند .
وی با اعلام اینکه در نمایشگاه هفدهم سرمایه گذار بزرگی از ترکیه حضور دارد گفت : جذابیت ها در این حوزه بگونه ای است که برگزار کننده نمایشگاه یوروپورت نیز علاقه مندی خود را برای برپایی نمایشگاه مشترک در سال های آینده اعلام کرده است .
دبیر هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریا نوردی تصریح کرد :با اجرای کامل برجام همکاری های مشترک افزایش می یابد و توان تجهیزات ساخت داخل نیز تقویت می شود.
این مسئول در انجمن مهندسی دریایی در موانع موجود در مسیر توسعه صنایع دریایی گفت : نقش آفرینی بانک ها و بیمه ها در تامین مالی مشتریان ، نبود آمار رسمی مانند ضریب اشتغال ، سهم صنایع دریایی از تولید ناخالص داخلی ، قوانین دست و پا گیر گمرکی ، بیمه و مالیات از مشکلات این حوزه است .
رئیس کمیته کشتی سازی طولانی شدن زمان ساخت و هزینه های سربار بالا را از دلایل تمایل نداشتن مشتریان به سفارش در داخل دانست و گفت :صنعتگران این حوزه باید زمان بندی ساخت را رعایت و به کیفیت ساخت توجه بیشتری داشته باشند ، ما تنها نباید به سفارش بسنده کنیم بلکه رضایت مشتری در این زمینه مهم است .
وی با بیان اینکه دولت باید به بخش خصوصی در این حوزه اهمیت دهد ،افزود : موافق تصدی گری دولت در این بخش نیستیم ، دولت باید در این حوزه بحث های حمایتی را دنبال کند و بخش خصوصی اجرا را بر عهده بگیرد .
مسعود زاده گفت : اقتصاد ما دولتی است و به تبع آن بیشتر موفقیت ها این حوزه در بخش دولتی بوده است .
عضو هیات مدیره انجمن مهندسی ایران حوزه صنایع دریایی را نیازمند فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت : مردم باید با مزیت های دریا آشنا شوند .
وی با بیان اینکه بیشتر کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته ، صنایع دریایی توسعه یافته ای دارند گفت : این صنایع می تواند موتور توسعه صنعتی کشور باشد .
مسعود زاده اضافه کرد : در حوزه کشتی سازی در دانش تولید ؛ طراحی و تدوین مقالات تخصصی در جایگاه یازدهم قرار داریم افزود : در رنکینگ جهانی ترکیه بالاتر از ایران قرار دارد ، با توجه به توانمندی ها ، تجارب و نیروی انسانی مجرب باید تلاش های خود را برای ارتقا جایگاه جمهوری اسلامی در این زمینه بکار بندیم .
هفدهمین همایش صنایع دریایی و دریا نوردی که ار روز سه شنبه در کیش آغاز شده عصر امروز به کار خود پایان می دهد.
نمایشگاه هفدهم تا چهارم دی ماه در نمایشگاه بین المللی کیش برپاست .
1630**1641 /1539

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
همایشی در حمایت از صنعتگران