‌انجام 92 درصد زیرسازی های راه آهن رشت-قزوین‌


‌مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: 92درصد زیرسازی ها ی راه آهن رشت-قزوین انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، راه آهن ۱۶۴کیلومتر است. بخش اعظم ریل‌گذاری راه آهن قزوین انجام شده است و امسال سرعت ریل‌گذاری و میزان پیشرفت فیزیکی راه آهن در بخش ریل گذاری روند مطلوب‌تری به خود خواهد گرفت.

۵ ایستگاه اصلی و ۳ ایستگاه فرعی در راه آهن رشت-قزوین وجود دارد، برخی از این ایستگاه‌ها بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، البته راه آهن رشت جزء ایستگاه‌هایی نیست که پیشرفت فیزیکی بالایی داشته باشد.

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه 92درصد زیرسازی ها ی راه آهن رشت-قزوین انجام شده است، گفت: ریل‌گذاری‌ها از سمت قزوین در حال انجام است و در رشت نیز ریل گذاری که به تازگی شروع شده، از سرعت مناسبی برخوردار است.

وی اضافه کرد:عزم جدی از سوی وزارتخانه برای اتمام راه آهن رشت –قزوین وجود دارد و پیش بینی می شود‌ برای ادامه ساخت راه آهن در سال 95 هم سرعت خوبی داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در خصوص ساخت این راه آهن در شهرستان انزلی با بیان اینکه این کار 3 فاز انجام می‌شود که فاز اول آن به طور 17کیلومتر از سمت رشت آغاز شده است، تصریح کرد: دو فاز بعدی هم تلفیق شده و مناقصه این دوفاز تلفیق شده در حال انجام است تا پیمانکار آن مشخص شود.

وی در مورد بخش راه آهن گیلان در آستارا افزود: هنوز هیچ مناقصه ای در این خصوص انجام نشده است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، نجفی استاندار گیلان نیز با اشاره به این‌که بیش هزار ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای راه آهن رشت – قزوین هزینه شده است، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر به اعتبار نیاز داریم تا راه آهن رشت-قزوین به اتمام برسد.

وی اضافه کرد: امسال برای ادامه ساخت این راه آهن ۲۸۰میلیارد تومان اختصاص یافته بود که تاکنون ۱۸۰میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

استاندار گیلان با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود سوت قطار تا پایان سال ۹۵ در گیلان شنیده شود،در ادامه به مشکلات اقتصادی امروز کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه مشکلات اعتباری وجود دارد اما انگیزه‌ها برای به بهره‌برداری رسیدن راه‌آهن – رشت – قزوین بالاست و با توجه به برنامه زمان‌بندی خوبی که شرکت پیمانکار دارد، به نظر می‌رسد به موقع هدف مورد نظرمان محقق شود و با اتمام ساخت این راه آهن مسیر راه قزوین -رشت یک ساعته طی خواهد شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فرودهواپیمادر اتوبان قزوین - رشت