مسکو: عضویت صربستان در ناتو، تحقیر این کشور است


سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: پذیرش عضویت صربستان در ناتو پس از مرگ دیپلمات‌های این کشور در جریان بمباران آمریکا در لیبی، "تحقیر" صربستان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره گفت: به مونته نگرو گفته‌اند به خاطر امنیت خودتان باید عضو ناتو شوید ما از شما حفاظت می‌کنیم. همین را به بلاروس هم گفته‌اند. چگونه می‌توانید از این کشور حفاظت کنید در حالی که با توجه به اطلاعات موجود مردمی که گروگان گرفته شده بودند را بمباران کردید. شما درباره چه امنیتی صحبت می‌کنید؟ من فکر می‌کنم این نوع خاصی از تحقیر است که در آن تلاش می‌شود قربانیان آنها را دوست داشته باشند و اعتراف کنند که می‌خواهند با آنها باشند.

پیش از این گزارش‌ها حاکی از آن بود که دو تن از کارمندان سفارت صربستان در طرابلس که از سوی مردان مسلح در نوامبر 2015 ربوده شدند در حملات هوایی آمریکا علیه کمپ داعش در لیبی کشته شدند.

زاخارووا در این مورد ادامه داد: مساله ناراحت کننده این است که به گفته صربستان این اطلاعات از سوی "اف‌بی آی" و "سیا" تامین شده است. یعنی اینکه آنها می‌دانستند اما حالا اطلاع از این مساله اظهاربی‌اطلاعی می‌کنند.

الکساندر ووچیچ، نخست وزیر صربستان مرگ دو تن از کارکنان سفارت این کشور در لیبی را تایید و اعلام کرده است: آنها با بمب‌های آمریکایی کشته شدند اما صربستان به آمریکا به عنوان یک دوست وشریک ونه یک دشمن نیاز دارد.

وزیر خارجه این کشور با این حال از آمریکا خواست تا درباره مرگ این دو دیپلمات صربستانی توضیح دهد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کشور صربستان