طرز تهیه میگوی لیمویی با برنج


مواد لازم میگوی لیمویی با برنج

برنج سفید دانه بلند 1 پیمانهسرکه سفید ½ پیمانهروغن زیتون 1 قاشق غذاخوریسیر خرد شده 3 حبهفلفل قرمز ¼ قاشق چایخورینمک و فلفل سیاه به میزان لازممیگوی متوسط پاک شده 450 گرملیموی برش زده 1 عددجعفری ساتوری شده 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه میگوی لیمویی با برنج ، طرز تهیه میگوی لیمویی با برنج ، طرز تهیه میگو

طرز تهیه میگوی لیمویی با برنج

    در یک ظرف در دار بزرگ مناسب ماکروویو، برنج شسته شده را به همراه سرکه، روغن زیتون، سیر، فلفل قرمز و دو پیمانه آب می ریزیم و آن را با کمی نمک و فلفل مزه دار می کنیم.    در ظرف را می گذاریم و آن را به مدت 20 دقیقه در ماکروویو می گذاریم تا برنج کاملاً نرم شده و آب آن جذب شود. در حین پخت، دو بار آن را زیر و رو می کنیم.    میگوها و برش های لیمو را در برنج مخلوط کرده و باز در آن را گذاشته و 3 دقیقهٔ دیگر در ماکروویو می گذاریم. سپس آن را دو دقیقه با در بسته کنار می گذاریم تا میگوها شفاف شوند. سپس جعفری را در آن مخلوط کرده و سریعاً سرو می کنیم.

میگوی لیمویی با برنج ، طرز تهیه میگو ، روش های پخت میگو

نکات تکمیلی در مورد میگوی لیمویی با برنج

میگوی لیمویی با برنج جزو غذای ملل - سایر میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 10 دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30 دقیقه میباشد .میگوی لیمویی با برنج را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید . همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - افطار - میل کرد .توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه ی میگوی پفکی‬‎