فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حرکت همراه با دانش، دست ارتش را در مدیریت عملیاتی باز می گذارد


رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در دومین همایش اطلاع رسانی نیازها و پروژه های تحقیقاتی نزاجا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با اعلام این مطلب افزود: نگاه ما به این فرآیند، طراحی و ساخت تجهیزات جدید برای استفاده در سال های آینده است.
امیر سرتیپ سید مسعود رضا زواره ای گفت: همگامی و همفکری نیروهای متخصص ارتش با نیروهای دانشگاه باعث ارتقای دوجانبه می شود.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد ارتش نسبت به محصولات تولیدی، استفاده مبتنی بر ابزار است و نگاه دانشگاه باید مبتنی بر تولید علم و فناوری باشد.
رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: از آنجا که ما محصول محور هستیم باید برای رفع معایب و خلاء های علمی محصولات خود از دانشگاها کمک بگیریم.
سرتیپ زواره ای افزود: همکاری دانشگاه با صنایع دفاعی باید به گونه ای باشد که پویایی خود را حفظ کند و محصولاتش در راستای اهداف ما شکل بگیرد.
وی اضافه کرد: الزامات و چارچوب های صنایع دفاعی بالاتر از سطح صنعت فعلی کشور است و رشد دانشگاه، صنعت و تامین نیازهای نیروی نظامی باید در این چرخه بر آورده شود.
رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش با اشاره به روند شکل گیری سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش ادامه داد: خروج بیش از 50 هزار مستشار از بدنه ارتش پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ما را با مشکلات عدیده ای در زمینه آموزش کار با تجهیزات، انجام تعمیرات و نحوه استفاده از برخی تجهیزات نظامی مواجه کرد.
سرتیپ زواره ای گفت: در چنین شرایطی با شروع جنگ تحمیلی تمرکز ما بر فرآیند قطعه سازی بود و تا سال 71 بازسازی و نوسازی قطعات در دستور کار ما بود اما با این حال ارتقا کار را نیز در پیش روی خود داشتیم.
وی با بیان اینکه پس از دستور فرماندهی کل قوا در سال 72 مبنی بر لزوم طراحی، ساخت و تولید تجهیزات مدرن نظامی،ماموریت اصلی ارتش به سه پروژه 'اوج' در نیروی هوایی با محصول هواپیماهای صاعقه و آذرخش، پروژه 'موج'در نیروی دریایی با محصول ناوچه های کلاس سینا و ناوشکن جماران و پروژه 'ذوالفقار' در نیروی زمینی با محصول تانک ذوالفقار ختم شد.
وی گفت: پس از دستیابی به این موفقیت ها فرآیند ارتباط با دانشگاه و تلفیق مهارت و خلاقیت با دانش مبتنی بر علم روز دنیا در دستور کار ارتش قرار گرفت.
امیر زواره ای خاطرنشان کرد: سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش با حفظ مولفه های مهارتی و خلاقیتی، دانش را نیز در سطح وسیعی به خدمت گرفته است.
امیر زواره ای یادآور شد: این بدان معنا نیست که ما از تولیدات علمی دانشگاه ها بی نیاز هستیم زیرا تولید علم باید در دانشگاه و تبدیل علم و دانش به محصول باید در صنعت شکل بگیرد و نهایتا خروجی این چرخه برای ما قابل استفاده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد می تواند نیازهای ارتش در زمینه تولیدات علمی را برطرف کند،افزود: دانشگاه آزاد نجف آباد با داشتن تعداد قابل توجهی عضو هیات علمی و دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارای پتانسیل لازم برای این همکاری است و این امکانات تحقیقاتی و منابع انسانی گرانقیمت می توانند با تولید علم و دانش بومی، ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کند.
دومین همایش اطلاع رسانی نیازها و پروژه های تحقیقاتی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با مشارکت علمی دانشگاه های صنعتی اصفهان، صنعتی مالک اشتر، دانشگاه شهرکرد، دانشگاه اصفهان، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مرکز بهینه سازی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا و با شرکت پژوهشگرانی از دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه صنعتی مالک اشتر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار شد.
شهرستان نجف آباد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
غ.ک / 6027/7137

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نابودی مواضع داعش در رقه به دست نیروی هوایی روسیه در عملیاتی مشترک با ارتش سوریه