مخالفان سوری کنفرانس دیگری در داخل سوریه برگزار می‌کنند


همزمان با کنفرانس مخالفان سوریه در ریاض که امروز (سه‌شنبه) برگزار می‌شود و کردهای سوریه به دلیل اعمال فشارهای ترکیه از آن تحریم شده‌اند ظرف دو روز آتی کنفرانس سیاسی دیگری در شمال سوریه با مشارکت گروه‌ها و احزاب مخالف در داخل سوریه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه السفیر چاپ لبنان، سیها نوک دیبو، عضو کمیته مقدماتی "کنفرانس سوریه دموکرات" در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه عنوان داشت که این کنفرانس در هشتم و نهم نوامبر ماه جاری در شهر مالکیة واقع در استان حسکة برگزار می‌شود و در این کنفرانس گروه‌ها و احزاب کرد و عرب مشارکت می‌کنند که از جمله آن‌ها گروه‌های فعال در مناطق کردنشین و هیات هماهنگی و جریان قمح (قیم مواطنه حقوق) به ریاست هیثم مناع هستند.

برگزاری این کنفرانس همزمان با نشست ریاض صورت می‌گیرد و نمایندگانی از برجسته‌ترین گروه‌های مخالف سیاسی و نظامی با هم دیدار می‌کنند تا به دیدگاه‌ یکپارچه‌ای پیش از مشارکت در مذاکرات احتمالی با نظام سوریه دست یابند.

دیبو این مساله را تکذیب کرد که برگزار کنندگان این نشست از عمد کنفرانس آن را همزمان با نشست ریاض برگزار کرده باشند. هر چند که دولت خودمختار کردها در شمال سوریه که متشکل از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و یگان‌های حمایت مردمی، شاخه نظامی آن است از کنفرانس ریاض به این دلیل انتقاد کرده‌اند که در آن تمامی طیف‌های مردم سوریه مشارکت ندارند.

طبق گفته دیبو، شرکت کنندگان در این نشست دستور کارهایی را مورد بررسی قرار می‌دهند که برجسته‌ترین آنها "نظام سیاسی آتی در سوریه" است که "تک قطبی" نباید باشد و همچنین "راه حل قانونی عادلانه برای حقوق قومیتی مردم کرد" ایجاد شود.

در همین حال منذر خدام، سخنگوی هیات هماهنگی با بیان اینکه نمایندگانی از این هیات در این کنفرانس شرکت می‌کنند و این هیات از برگزار کنندگان این کنفرانس است، افزود: این هیات همچنین در کنفرانس ریاض نیز مشارکت خواهد داشت و هیچ تعارضی میان این دو کنفرانس وجود ندارد.

مناع همچنین تصریح کرد که نمایندگانی از جریان وی در کنفرانس مالکیه حاضر خواهند شد. چرا که تعدادی از آنها در کنفرانس ریاض به دلیل دعوت از تروریست‌های احرار الشام شرکت نمی‌کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اصابت راکت جنگنده ارتش سوریه به مخالفان سوری