سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



استاندار كرمانشاه: تكمیل راه آهن غرب وتبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد مهمترین مطالبات مردم استان ازدولت است


به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی عصر دوشنبه در نشست فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی استان که با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با حضور معاون اول رئیس جمهوری در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: موضوع راه آهن غرب برای مردم استان کرمانشاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی گفت: از آن جایی که راه آهن غرب در نهایت بعد از عبور از کرمانشاه و قصرشیرین به دریای مدیترانه وصل می شود برای کشورمان نیز نقش راهبردی پیدا می کند و می تواند کار تردد را در منطقه غرب سهولت بخشد.
رازانی با تاکید بر اینکه پروژه راه آهن غرب تنها مشکل اعتباری دارد، گفت: مردم استان کرمانشاه که در دوران دفاع مقدس هشت سال در خط مقدم جبهه ها بودند این انتظار را دارند تا در سال جاری شاهد بهره برداری از آن باشند.
استاندار کرمانشاه خواسته مهم دیگر مردم کرمانشاه را تبدیل منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری عنوان کرد و گفت: انجام 50 درصد از صادرات ایران به عراق، اعزام زائرین به عتبات عالیات در صورت وجود امنیت در خاک عراق از مرز خسروی و وجود کشاورزی مناسب نکاتی هستند که تبدیل این شهرستان به منطقه آزاد تجاری را دارای توجیه اقتصادی می کند.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح های بزرگ در استان گفت: یکی از این پروژه ها اجرای طرح گرمسیری است که در صورت بهره برداری می تواند 70 هزار هکتار از اراضی دیم را به آبی تبدیل کند.
رازانی یادآور شد: این در حالیست که به گفته وزیر نیرو امسال با افتتاح 14 سد در کشور 50 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل خواهد شد و این نشانگر اهمیت طرح گرمسیری است که امیدواریم مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد.
استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به وجود هشت سد مورد بهره برداری قرار گرفته در استان، گفت: هفت سد دیگر نیز در دست اجراست که مجموع آن ها می تواند حدود یک میلیارد متر مکعب آب را در خود ذخیره کنند.
وی در ادامه بیکاری را اصلی ترین مشکل استان عنوان کرد و گفت: از سال 76 تاکنون به جز سال های 82 و 83 که به ترتیب در رده های 19 و 12 کشور قرار داشتیم در بقیه سال ها جزو بدترین استان ها از لحاظ شاخص اشتغال بوده ایم.
رازانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز استان کرمانشاه با ثبت رکورد بیکاری 18.6 درصدی دومین استان بیکار کشور معرفی شد.
وی در خصوص جمعیت بیمه شده استان نیز گفت: در حالی که 13 میلیون و 365 هزار نفر در کشور بیمه تامین اجتماعی هستند که 52.5 درصد کل جمعیت کشور را نشان می دهد این آمار در کرمانشاه به 246 هزار و 760 نفر رسیده که نشانگر 38 درصد جمیعت استان است.
رازانی در پایان با پرخیر و برکت خواندن سفر معاون اول رئیس جمهور و وزرای نیرو و صنعت، معدن و تجارت به کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد با حمایت ویژه دولت امسال شاهد جهش کرمانشاه در بخش های اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم استان باشیم.
شبک ** 7458/8066 **1917

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
عملیات آزاد سازی منطقه الهیاکل در استان الانبار