سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قانون جامع حدنگار کاداستر اختلافات ملکی و حقوقی را کاهش داده است


علیرضا آزموده اردلان روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اختلافات حقوقی و ملکی که بواسطه تعارض بین مالکان بوجود می آید ناشی از بی توجهی در تعیین دقیق مساحت است.
وی با اشاره به اینکه قانون جامع حدنگاری یا کاداستر این اختلافات را کاهش داده است ،اظهار داشت: با اطلاعاتی که در سازمان کاداستر قرار می دهیم به زودی این مشکلات برطرف خواهد شد و مبنای اسناد بر پایه اطلاعات دقیق قرار می گیرد.
آزموده اردلان تصریح کرد: لزوم اتخاذ تهمیداتی نظیر تصویر برداری از زمین ها می تواند معضلات این بخش را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر تغییر کاربری ها در سطح کشور با عنوان هایی از قبیل توسعه گردشگری مشاهده می شود که این موضوع چندان با توسعه اقتصادی کشور سازگار نیست و معضلاتی را به دنبال دارد.
رییس سازمان نقشه برداری کشور افزود: اطلاعات مکانی از نیازهای اساسی در ایجاد توسعه و مدیریت بهینه سایر زیر ساخت است و تحقق این مهم در کشور چشم انداز رو به رشد و روشنی را فراهم می کند.
وی به کارگیری نقشه برداری در تحولات بخش کشاورزی، منایع طبیعی و زمین شناسی را در امر سیاستگزاری و برنامه ریزی لازم و ضروری اعلام کرد و یادآورشد: نقشه برداری دقیق یا استفاده از تجهیزات لازم به تعیین محدوده و مساحت زیر کشت اراضی منجر می شود و لازمه تحقق این امر ارایه اطلاعات به روز و کارآمد است.
آزموده اردلان تصریح کرد: دسترسی محققان به این اطلاعات چشم انداز بهتری را در اجرای راهکارهای پیشنهادی در این خصوص فراهم می کند.
رییس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به اینکه این سازمان دارای هواپیماهایی با موتور توربینی و فالکون است،اظهارداشت: این هواپیماها قابلیت پرواز در ارتفاع سه کیلومتری زمین با سرعت بین 300 تا 400 کیلومتر بر ساعت و قابلیت پرواز در ارتفاع 10 کیلومتری با سرعت یک هزار کیلومتر بر ساعت برای عکسبرداری های با ارتفاع بالاتر را دارند.
آزموده اردلان، تهیه نقشه های هوایی را یکی از وظایف مهم سازمان نقشه برداری بیان کرد و افزود: این هواپیماها به واسطه تحریم ها با مشکلاتی مواجه بودند که این مشکلات فنی در شرف برطرف شدن است.
وی با اشاره به اینکه این سازمان از منابع و اختیاراتی که دارد به بهترین نحوه ممکن استفاده می نماید، تصریح کرد : نیاز به اطلاعات و داده های نقشه ها در کشور بسیار بالا است و تلاش ما این است که با توجه به مسوولیت و رسالت این سازمان خود را کاملا تجهیز نماییم.
وی با اشاره به تهیه نقشه های یک 25 هزارم در سازمان نقشه برداری کشور، گفت: متاسفانه این نقشه ها به دلیل مشکلات مخابراتی و ارتباطی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.
7267/6001

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
راهکار جامع منابع انسانی - فیش حقوقی