سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



کودک/بیش فعالی کودک قابل درمان است


کودک/بیش فعالی کودک قابل درمان استمیگنا/ درمان اختلال بیش فعالی در کودک به وسیله درمان های رفتاری بوده و در صورت تشدید این مشکل از درمان های دارویی نیز استفاده می شود.
بیش فعالی کودک قابل درمان است
فرید منادی روان شناس و مشاور گفت: بیش فعالی در کودکان معمولأ در سنین کم یعنی از4 سالگی و با علائمی از جمله اختلال تمرکز، عدم برقراری روابط اجتماعی با همسالان خود و جنب و جوش زیاد آغاز شده و در صورت عدم کنترل آن باعث ایجاد مشکلات بیشتری در آینده برای فرد خواهد شد.
وی در ادامه گفت: تشخیص این اختلال در کودکان باید پیش از سن مدرسه مورد ارزیابی قرار گرفته تا معلوم شود که تداوم دارد یا خیر. مربیان مدرسه و والدین باید به کودکان راهبردهای رفتار درمانی را ارائه دهند چرا که این کودکان به برنامه های آموزشی خاصی نیازمند هستند.

منادی تصریح کرد:کودکانی که برخی از علائم اختلال، کمبود توجه و بیش فعالی را دارند ولی تشخیص کامل بیماری در آن ها داده نشده، باید از مصرف دارو پرهیز کنند و اگر این اختلال به مدت طولانی در فرد باقی بماند باعث ایجاد مشکلاتی از جمله افسردگی، عدم برقراری روابط اجتماعی صحیح، عدم تمرکز و دیگر اختلالات شخصیتی برای شخص خواهد شد.

این روان شناس در پایان گفت: همراهی والدین با فرزندان خود در کاهش و بهبودی این اختلال مؤثر است و این دسته از والدین هرگز نباید فرزند خود را برای انجام کارهای اشتباه سرزنش و تنبیه کنند و به یاد داشته باشید که علاوه بر پدر و مادر، رفتارهای مربیان و اطرافیان کودک نیز نقش مهمی در روند این اختلال خواهد داشت.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: میگنا


ویدیو مرتبط :
در نوروفیدبک خود کودک بیش فعال ، خود را درمان می کند!