سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مذاکرات رضایت‌بخشی درباره بررسی صلاحیت‌ها داشتیم+ فیلم


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در دومین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان که صبح امروز پنجشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با توجه به مسائل داخلی و خارجی کشور امیدواریم 22 بهمن امسال راهپیمایی پرشوری را داشته باشیم.

وی با اشاره به دومین کنگره حزب ندای ایرانیان گفت: امیدواریم حزب ندای ایرانیان با حفظ هویت اصلاح‌طلبی منشأ اثرات خیر برای کشور و جریان اصلاحات باشد. راهبرد اصولی کشور باید به سمت تحزب سوق داده شود و مقدمه رسیدن به احزاب فراگیر فعالیت‌های سازمانی و تشکیلاتی است که لازمه این فعالیت‌ها توانمندسازی جوانان و انتقال تجربیات نسل اول و تربیت تشکیلاتی و داشتن خرد جمعی و برنامه راهبردی درازمدت و میان مدتی است که امیدواریم حزب ندای ایرانیان در این زمینه گام‌های اساسی را بر دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با اشاره به پایان رسیدن پرونده برجام، گفت: این اتفاق را به ملت ایران، دولت‌مردان و رهبر معظم انقلاب تبریک می‌گویم و از آقای ظریف و صالحی که در این زمینه بسیار تلاش کردند خسته نباشید عرض می‌کنم.

عارف تصریح کرد: پایان مناقشه هسته‌ای حاصل مقاومت و صبوری ملت ایران، تلاش دانشمندان هسته‌ای و در رأس آن دانشمندان شهید هسته‌ای، تلاش دولت و تیم هسته‌ای و مواضع شجاعانه و حمایت‌های مقام معظم رهبری است.

وی تأکید کرد: امروز ما در دوران پسابرجام قرار گرفته‌ایم و برای اینکه بتوانیم اولویت رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم را برقرار کنیم، چاره‌ای جز همدلی ارکان نظام نداریم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: امروز ما اسناد بالادستی خوبی از جمله اقتصاد مقاومتی داریم که باید مبنای حرکت ما در زمینه اقتصادی باشد. باید فضا را برای شکوفایی اقتصاد و اولویت معیشت مردم دنبال کنیم و در این زمینه نیاز به همبستگی و وحدت داریم تا بتوانیم به جایگاهی که در سند چشم‌انداز برای ما ترسیم شده، برسیم.

عارف به انتخابات هفتم اسفند اشاره کرد و گفت: ما خواستار این هستیم که هیئت‌های محترم نظارت شورای نگهبان در چارچوب سخنان مقام معظم رهبری در جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات و رعایت حق الناس بررسی صلاحیت‌ها را دنبال کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان افزود: ما با راهبردی که در جهت حضور جدی در انتخابات داشتیم حق کسانی که برای انتخابات مجلس ردصلاحیت شدند و یا صلاحیت آنها احراز نشد، این می‌دانیم که به این موضوع اعتراض کنند و تقاضای تجدیدنظر داشته باشند.

عارف ادامه داد: شواری عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به طور جدی از طریق مراجع ذیربط رایزنی‌هایی را با مقامات ذی‌نفوذ و شورای نگهبان دنبال کرده و در این زمینه مذاکراتی نیز با شخصیت‌های برجسته و بنده با بزرگان داشته‌ام که این مذاکرات روند امیدوارکننده‌ای را داشته و امیدوارم تجدیدنظر اساسی توسط شورای محترم نگهبان صورت گیرد.

وی تأکید کرد: از کسانی که در انتخابات صلاحیت‌شان احراز نشده، خواهش می‌کنم رزومه‌های خود را در اختیار شورای نگهبان قرار دهند و از طرفی کسانی که ردصلاحیت شدند نیز پیگیری‌های لازم را برای رفع ابهامات شورای نگهبان انجام دهند تا ما نیز راحت‌تر بتوانیم لیست نهایی انتخابات را ببندیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با اشاره به سخنان 24 خرداد سال 92 اظهار داشت: ما انتخابات سال 92 را با پیروزی تفکر اصلاحات پشت سر گذاشتیم. شرایط سال 91 را به خاطر بیاورید. ما در آن شرایط گفتمان اصلاحات را به پیروزی رسانیدم و امروز شرایط‌مان خیلی بهتر از وضعیت دوران سال 91 است.

عارف خطاب به کسانی که انگیزه خود را برای شرکت در انتخابات از دست داده‌اند، گفت: ما در آن شرایط پیروز شدیم و شرایط امروز به مراتب بهتر از شرایط سال 92 است و شخصیت‌های لایقی در استان‌های کشور وجود دارند که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. ما امیدواریم که شورای نگهبان نیز درباره تعیین صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات تجدیدنظری داشته باشد.

وی افزود: پیروزی اصلاح‌طلبان در خرداد 92 فاز اول از مسیری است که باید طی شود و انتخابات اسفندماه سال جاری در دستور کار همه احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان به سیاست‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات تقویت همبستگی ملی، حفظ سرمایه اجتماعی خرداد 92 و ارتقای آن، ارتقای جایگاه مجلس، تشکیل مجلسی همراه با دولت که خود را در توسعه کشور رقیب دولت نداند، بلکه رفیق دولت بداند از جمله سیاست‌ها و راهبردهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات اسفندماه است.

عارف ادامه داد: اجماع اصلاح‌طلبان برای انتخابات اسفند مهمترین دستاورد این جریان است. امروز همه گروه‌ها و جریانات اصلاح‌طلب اجماع کامل را پذیرفته‌اند و شیرینی پیروزی در انتخابات 92 را به عنوان یک گام تلقی می‌کنند و باید این گام ما را به اجماع کلی ملزم سازد.

وی تصریح کرد: ما در انتخابات سال 92 نشان دادیم که ظرفیت‌های بزرگی در جبهه اصلاح‌طلبان داریم و افزایش نقش جوانان و زنان در عرصه سیاسی و مسائل کشور از جمله برنامه‌های ما می‌باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: ضرورت اجماع کامل طی بحث‌هایی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و گروه‌های دیگر به عنوان یک اصل مطرح شد و نتیجه آن تشکیل شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان بود. ما ظرفیت اصلاحات را در این شورا می‌دانیم. باید مراقبت کنیم تا وحدت و اجماع اصلاح‌طلبان حفظ شود. باید همدلی و همزمانی با نهادهای حاکمیتی را حفظ کنیم؛ ما خود را یکی از جریان‌های اصلی داخل نظام می‌دانیم و نباید از نهادهای حاکمیتی فاصله بگیریم.

عارف مهمترین مسئله در انتخابات را مشارکت حداکثری مردم و تشکیل یک مجلس کارآمد دانست و گفت: برای نقش‌آفرینی بهتر کشور و دنیای اسلام نیاز به حضور حداکثری مردم داریم. قبل از اینکه به دنبال یک مجلس اصلاح‌طلب باشیم باید به سمت یک مجلس کارآمد حرکت کنیم.

وی ادامه داد: باید به اصلاح‌طلبان عرض کنیم که در طول 80 روزی که از فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گذرد، همه تصمیمات به صورت اجماعی بوده و هیچ موردی که باعث اختلاف‌نظر اساسی شود در این شورا مشاهده نشده و این مسئله نتیجه گذشت در نگاه جبهه‌ای است، یعنی به همه نظرات جمعی تمکین کردند و همواره از تصمیمات شورا دفاع می‌کردند که باید این سرمایه حفظ شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان به انتخابات‌های ریاست‌جمهوری و شوراها در سال 96 اشاره کرد و گفت: ما از همه اصلاح‌طلبانی که شورای سیاست‌گذاری را همراهی و حمایت کردند، تشکر می‌کنیم. این مسئله و این شورا می‌تواند الگویی مطلوب برای جوانان باشد.

عارف به شعار شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: شعار ما «امید، آرامش و رونق اقتصادی» است. این شعار با توجه به شرایط و ضرورت‌های کشور و براساس تجربه بیش از سه دهه مدیریت اصلاح‌طلبان طراحی و تنظیم شده است.

وی ادامه داد: بنابراین ما تحت هر شرایطی انتخابات را با امید و آرامش برگزار می‌کنیم و خواهش من از جوانان این است که با انگیزه بیشتر در انتخابات حضور پیدا کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: ما در این شورا بنا نداریم در گزینش کاندیداها در حوزه انتخابیه دخالتی کنیم. محور انتخاب کاندیداها اعم از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و حامیان دولت حوزه‌های انتخابیه هستند و شورای اصلاح‌طلبان استان نیز در این راستا نقش نظارتی را بر عهده دارند و در موارد اختلاف می‌توانند دخالت کنند.

عارف خاطرنشان کرد: در 5 هفته آینده ما وارد فعالیت اجرایی می‌شویم و باید با انگیزه‌ای که دو سال پیش در انتخابات ریاست‌جمهوری داشتیم انتخابات آینده را نیز دنبال کنیم و به شعار اصلاح‌طلبان توجه داشته باشیم. ما مجبوریم در زمینی که رقیب برای ما تعیین کرده بازی کنیم و با امید به اینکه می‌توانیم در این زمینه پیروز شویم وارد عرصه شده‌ایم.

وی تصریح کرد: چه اصلاح‌‌طلب و چه گروه‌های دیگر از صندوق‌های رأی بیرون بیایند، اصلاح‌طلبان به آن تمکین خواهند کرد و مصمم هستیم بتوانیم یک لیست کامل انتخاباتی را به مردم ارائه دهیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان به برخی نقل قول‌ها در رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: صحبت‌هایی که از برخی افراد و شخصیت‌های حقیقی بیرون می‌آید، مواضع شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیست.

عارف با توصیه به جوانان اصلاح‌طلب گفت: انسجام و وحدت خود را حفظ کنید. نباید کاری کنید که باعث شکاف در اصلاحات شود. امروز در برخی سایت‌ها و رسانه‌ها تلاش می‌کنند در میان اصلاح‌طلبان اختلاف بیاندازند، البته این امر طبیعی است، اما هر چه در مورد من می‌گویند قطعاً جواب نخواهند گرفت، زیرا مبنای حرکت ما اخلاق است.

وی حفظ انسجام را مهمتر از پیروزی در انتخابات دانست و گفت: ما هزینه عدم انسجام را در دوره‌های گذشته دیده‌ایم و نمی‌خواهیم مجدداً از یک سوراخ دو بار گزیده شویم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان ادامه داد: اگر نتوانیم از کاندیداهای اول خودمان در هر حوزه انتخاب کنیم باید از افراد دیگر که ظرفیت‌های مطلوبی دارند، بهره ببریم.

عارف در پایان از رایزنی با سطوح مختلف و با برخی از بزرگان درباره ردصلاحیت‌ها خبر داد و گفت: بنده خوش‌بین هستم که تجدیدنظر اساسی را دنبال می‌کند و امیدوارم حوزه‌های انتخابیه وارد فاز معرفی کاندیداها شوند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دکتر ظریف : در مذاکرات هسته ای داد و ستد خوبی داشتیم