سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آموزش‌و‌پرورش تهران: منع ثبت‌نام در رشته علوم انسانی ارتباطی با مدرسه حدادعادل ندارد


آموزش‌و‌پرورش تهران: منع ثبت‌نام در رشته علوم انسانی ارتباطی با مدرسه حدادعادل ندارد

خبرآنلاین/ دو روز پیش عدم ثبت‌نام در رشته ادبیات و علوم انسانی از سال آینده، پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش در مدارس عادی دولتی از سوی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام شد.

اسفندیار چهاربند درحالی از تقویت و توسعه مدارس فرهنگ به 36 مدرسه در سطح شهر تهران و محدود شدن ثبت نام علوم انسانی در مدارس دولتی دیگر حرف زد که سالّاست گفته می شود مدارس فرهنگ منسوب به غلامعلی حدادعادل هستند. (این گزارش را بخوانید)

در همین راستا مسعود ثقفی، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به برخی سوالات مطرح شده در این زمینه پاسخ داد و درباره شائبه سیاسی کاری در واگذاری مسئولیت پذیرش دانش آموزان در رشته ادبیات و علوم انسانی به مدارس فرهنگ به ایسنا گفت: حدادعادل موسس یک مدرسه غیردولتی با عنوان فرهنگ است.

وی ادامه داد: این در حالی است که 12 مدرسه دیگر با عنوان "فرهنگ" سالیان سال در سطح شهر تهران و زیر نظر آموزش و پرورش به صورت هیئت امنایی اداره و فعالیت می‌کنند و تنها یک تشابه اسمی وجود دارد، بنابراین مدارس فرهنگ دولتی ارتباطی با دکتر حداد عادل و مدرسه فرهنگ وی ندارند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره چرایی تصمیم آموزش و پرورش در محدود کردن انتخاب رشته علوم انسانی توسط دانش‌آموزان گفت: این اقدام را در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی در رشته علوم انسانی انجام می‌دهیم.

ثقفی درباره تفاوت تراکم دانش‌آموزی و ناکافی بودن یک مدرسه در برخی مناطق نیز اظهار کرد: با توجه به تراکم جمعیت مناطق و به لحاظ تعداد دانش آموزان متقاضی برای انتخاب این رشته از انواع دیگر مدارس همچون سمپاد، هیات امنایی، غیردولتی و شاهد نیز استفاده می‌کنیم.

وی افزود: علاوه بر این ممکن است محدودیت ثبت نام در برخی مناطق کامل باشد و در برخی مناطق خیر. بر این اساس محدودیت، نسبی و متناسب با تراکم منطقه خواهد بود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
فعالیت تحصیلکرده‌های رشته‌های علوم انسانی و فنی به عنوان دندانپزشک