سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز دریای چین جنوبی، صدای اعتراض پکن را بلند کرد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چین رسما به سفارت آمریکا در پکن نسبت به پرواز عبوری جنگنده‌های آمریکایی بر فراز جزایر چینی در در دریای چین جنوبی شکایت کرد.

به نوشته گاردین، وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای روز شنبه (امروز) آمریکا را به دلیل افزایش تنش در مناطق مورد مناقشه چین و همسایگانش، مورد سرزنش قرار داد.

وزارت دفاع چین از آمریکا خواست فورا اقداماتی را برای توقف چنین حوادثی در آینده به کار گیرد چراکه چنین حوادثی برای روابط دو کشور، ‌مخرب است.

وزارت دفاع چین در ادامه به آمریکا گفت هر اقدام لازمی را در راستای حفظ امنیت و تمامیت ارضی چین، به کار خواهد گرفت.

پنتاگون روز جمعه (دیروز) اعلام کرد یک بمب‌افکن بی52 آمریکایی اشتباها در دومایلی دریایی مناطق تحت کنترل دریایی چین جنوبی پرواز کردند.

فرمانده نیروی دریایی آمریکا نیز گفت آمریکا به طور متناوب ماموریت‌های آموزشی برای بمب‌افکن‌های بی52 در این منطقه برگزار می‌کند اما تا 12 مایل دریایی جزایر متعلق به چین در دریای چین جنوبی، برنامه آموزشی وجود ندارد و مساله اخیر را بررسی خواهد کرد.

یکی دیگر از فرماندهان ارشد وزارت دفاع آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه وال استریت ژورنال گفت که هوای بد، خلبان بی52 را مجبور به پرواز در آن منطقه کرده بود.

جزایر مصنوعی متعلق به چین در دریای چین جنوبی همواره محل مناقشه میان چین و کشورهای همسایه به پشتیبانی آمریکاست.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/DP0NMW


ویدیو مرتبط :
سوخت گیری هوایی بمب افکن Tu-160 بر فراز دریای مازندران