سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آماری از هلاکت داعشی ها طی سه روز گذشته در شمال شرق سوریه


آماری از هلاکت داعشی ها طی سه روز گذشته در شمال شرق سوریه

تسنیم/ نیروهایی ارتش سوریه همچنان به پیشروی‌های سریع و خیره کننده خود علیه گروههای تروریستی در حلب واقع در شمال این کشور ادامه می‌دهند.


به گزارش خبرنگار تسنیم از دمشق، ارتش سوریه و همپیمانان آن به عملیات خود علیه گروههای تروریستی در حومه شمالی شهر حلب در شمال این کشور به منظور برقراری امنیت بیشتر اطراف نبل و الزهرا ادامه دادند و راه حومه غربی را به سمت مرزهای ترکیه کاملا مسدود کردند.
نیروهای نظامی سوریه همچنین موفق شدند بعد از درگیری با گروههای تروریستی دو مزرعه "ابوفرید" و "الطحان" در شمال مزارع "البابلی" را که مشرف بر روستای "دیر جمال" در منطقة "اعزاز" در حلب هستند به کنترل خود در بیاورند.
بعد از اینکه ارتش سوریه شهرک "مایر" در اطراف نبل والزهراء را به کنترل خود در آورد هم اکنون عملیات مقدماتی گلوله باران شدید پایگاههای گروههای تروریستی در منطقه "بیانون" در نزدیکی "باشکوی" آغاز شده است تا ارتش سوریه بتواند دامنه کنترل خود بر حومه شمالی را بیشتر کند و خطر را از این دو شهر دور نماید.
همزمان با این تحول گروه تروریستی "احرار الشام" از کشته شدن "ابو المعتصم" مسئول پادگانهای خود در درگیری با ارتش سوریه در حومه شمالی حلب خبر داد.

هلاکت 100 تروریست النصره در "رتیان"
و خبر دیگر اینکه گروه تروریستی النصره از کشته شدن بیش از 100 عنصر خود در "رتیان" در حومه شمالی حلب که در حال تلاش برای شکستن محاصره نبل و الزهرا از سوی نیروهای ارتش سوریه بودند خبر داد.
ارتش سوریه همچنین موفق شد یک تونل که عناصر تروریستی تلاش داشتند از طریق حفر آن در "جمعیه الزهراء" در نزدیکی میدان "المالیه" داخل شهر حلب، خود را به مناطق و ایست و بازرسی های ارتش برسانند، منفجر کرد. در پی این انفجار این تونل به طور کامل منهم شد و تروریستهایی که مشغول حفر آن بودند، به هلاکت رسیدند.

انفجار کارگاه ساخت بمب تروریستها
از سوی دیگر یک کارگاه ساخت بمب و مواد منفجره گروه تروریستی "جند الاقصی" که اخیرا از گروه تروریستی "جیش الفتح" جدا شده بود در شهر ادلب منفجر شد. برخی اطلاعات به دست آمده از کشته شدن بیش از 20 تروریست و زخمی شدن دهها تن در پی این انفجار شدید حکایت دارد و این در حالی است که تاکنون دلایل انفجار این کارگاه مشخص نشده است.
و خبر دیگر اینکه یگانهای مدافع فرودگاه نظامی دیرالزور در شمال شرق سوریه موفق شدند حمله جدید عناصر گروه تروریستی داعش به این منطقه را دفع کنند. در این عملیات دو خودروی زرهی داعشی ها و یک خودروی بمب گذاری شده آنها که قصد داشتند آن را در نزدیکی دیوارهای فرودگاه منفجر کند، منهدم شد.
از سوی دیگر گروه تروریستی داعش به کشته شدن «منصور الترکی» یکی از سرکرده های خود در در درگیری با ارتش سوریه در شهر دیرالزور اعتراف کرد.

هلاکت 200 داعشی طی سه روز
گزارش‌های میدانی نشان می دهد که در طول سه روز گذشته 200 تن از اعضای گروه تروریستی داعش در درگیری با ارتش سوریه در دیر الزور در شمال شرق این کشور کشته شده‌اند. این امر منجر شده که داعش از طریق بلندگوها خواستار پیوستن عناصرش به درگیری ها در سریع ترین زمان ممکن شود.
ارتش سوریه مواضع گروههای تروریستی در اطراف منطقه "مرج السلطان" بویژه محورهای "المحمدیه"، "النشابیه"، "زبدین" و اطراف "تل فرزات" در عمق غوطه شرقی دمشق را هدف قرار داد که در پی آن شماری از تروریستها کشته یا زخمی شدند

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید



منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
شرق حمص - هلاکت ده ها کفتار داعشی