سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری مراسم بزرگداشت نوروز در مقر سازمان ملل در نیویورک


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت نوروز بعد ازظهر دوشنبه 2 فروردین ماه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد. در این مراسم بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به همراه موگنس لیگتوفت رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز حضور یافتند و طی سخنانی کوتاه فرارسیدن نوروز را به حاضران تبریک گفتند.

در مراسم امسال که مانند سال‌های گذشته به میزبانی و مدیریت نمایندگی کشورمان برگزار شد و با استقبال دیپلمات‌ها و شهروندان 12 کشور همراه بود، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی کشورمان طی سخنانی نوروز را یک پدیده جامع فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد که منعکس کننده شادی، با هم بودن، مراقبت از طبیعت، میانه روی و پاکیزگی خانه و خویش و همچنین پیام آور امید، شادی، نور، زندگی و عشق است.

خوشرو مرتبط ساختن انسان و طبیعت و فراخواندن بشر به حفظ محیط زیست را یکی از ابعاد نوروز برشمرد و اظهار داشت: نوروز فرصتی را فراهم می‌آورد تا بشریت به تلاش مشترک جهت تحقق اهداف توسعه پایدار بیشتر بیندیشد.

سفیر کشورمان در ادامه به وجه دیگر نوروز پرداخت و گفت: این جشن کهن ابنای بشر را فارغ از قومیت، نژاد یا ملاحظات اقتصادی و سیاسی گرد هم می آورد و در یک کلام مشوق فرهنگ صلح است.

وی افزود: گفتمان نوروز بر اعتدال بنا شده است. اعتدال در طول شب و روز و میانه روی در نحوه زندگی. اکنون اعتدال نیاز واقعی جهان مشحون از افراط گرایی است. 

نماینده دائم کشورمان در پایان افزود: در جهانی که افراط گرایی و رادیکالیسم پدیده‌های شومی چون تروریسم، جنگ، مرگ و ویرانی را برانگیخته‌اند، نوروز پیام آور صلح و مدارا است و فرصت مغتنمی را فراهم می‌آورد تا به جامعه جهانی و بشریت، زیبایی‌های دوستی، صلح و همکاری بین مردمان جهان را ارزانی دارد.

لازم به ذکر است که از سال 2010 و تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان روز جهانی نوروز، هر ساله مراسم بزرگداشت این جشن باستانی در مجمع عمومی این سازمان به میزبانی کشورمان و همراهی 11 کشور دیگر که نوروز را گرامی می‌دارند برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
مراسم نوروز در مقر سازمان ملل متحد