سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شبکه فاضلاب تهران در خاورمیانه بی نظیر/ کشاورزی جنوب پایتخت تحت پوشش قرار می گیرد


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، علیرضا نوذری پور افزود: اجرای طرح فاضلاب تهران فواید بسیاری از قبیل تامین آب سالم و عاری از آلودگی های میکروبی برای آبیاری زمین های کشاورزی در اطراف تهران، توسعه فضای سبز شهری به ویژه در جنوب شهر و تامین منابع آبی جنگل های تهران، ممانعت از حفر چاه های جذبی دفع فاضلاب و مهار سرریز فاضلاب از شمال به جنوب شهر به دنبال دارد.
به گفته وی ، جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب پایتخت سال گذشته با اجرای ٥٥٠ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی ادامه یافت و این طرح اینک از پیشرفت کلی ٥٥ درصدی برخوردار است.
وی افزود: سال گذشته بیش از ٥٦ هزار انشعاب فاضلاب نصب شد که بر این اساس، میزان انشعاب های نصب شده از ابتدای طرح تاکنون به رقم ٥٢٧ هزار و ٥٧٨ رشته رسیده و افزون بر نیمی از جمعیت شهر تهران زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار گرفته اند.
پیشتر مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران درباره برگزاری مزایده ها برای اجرای پروژه های فاضلاب تهران در سال جاری گفته بود: طبق دستورالعمل آبفای کشور و استان تهران به عنوان مجمع عمومی شرکت فاضلاب تهران، افزون بر 24 میلیارد ریال از متعلقات و دارایی های شرکت در بخش ساختمان به مزایده عمومی گذاشته شد.
به گفته نوذری پور، فروش این گروه از دارایی ها در قالب مزایده عمومی که دارای مجوز فروش بودند، پرداخت هزینه های اجرای پروژه های فاضلاب شهری را امکانپذیر کرده است.
قرار است بخش دیگری از هزینه ها از طریق دریافت وام از بانک توسعه اسلامی تامین شود، به گونه ای که امسال اعتبار مورد نیاز برای احداث چهار واحد تصفیه خانه غرب تهران، از این محل تامین شده است.
پیشتر این مقام مسئول گفته بود ، نوسازی خط لوله هر پروژه فاضلاب 500 تا 700 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد و نوسازی و جبران فرسودگی تاسیسات در طول چند سال گذشته نیازمند به روزرسانی و تامین منابع مالی است.
اقتصام (1) 3065 ** 1559

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افتتاح تصفیه فاضلاب جنوب تهران